شهروندان با پرداخت یک‌سوم بدهی خود، از امکان تقسیط مابقی آن برخوردار می‌شوند

به‌منظور تشویق شهروندان و سامان‌دهی نحوه پرداخت بدهی مؤدیان به شهرداری، دستورالعمل جدید پرداخت بدهی شهروندان به شهرداری تدوین و به مناطق پنج‌گانه ابلاغ شد.

مدیر درآمد شهرداری کاشان با اعلام این خبر گفت: این دستورالعمل که با هدف تشویق و یکسان‌سازی شیوه پرداخت بدهی شهروندان به شهرداری تهیه‌شده است، شامل تخفیف، تقسیط و بهره‌مندی از تسهیلات قرض‌الحسنه می‌شود، و بر اساس این دستورالعمل؛ شهروندان در صورت پرداخت یک‌سوم بدهی خود به‌صورت نقد، از امکان تقسیط مابقی آن بین ۴ تا ۱۲ قسط برخوردار می‌شوند.

عباس شافعی، با اشاره به تخفیف فصلی ۱۵ درصدی عوارض شهرداری در فصل پاییز بیان کرد: جرائم قطعی‌شده کمسیون‌های ماده ۷۷و ۱۰۰ و عوارض ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها مشمول تخفیف نمی‌شوند و تنها امکان تقسیط تا ۲۴ ماه را دارند.

وی افزود: همچنین براساس توافق انجام‌شده با سیستم بانکی، شهروندانی که امکان پرداخت بدهی خود به‌صورت نقد یا اقساط را ندارند، می‌توانند با معرفی به بانک از تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف مبلغ بدهی خود با بازپرداخت ۲۴ ماهه برخوردار شوند.

مدیر درآمد شهرداری کاشان تأکید کرد؛ این دستورالعمل به‌منظور آسان‌سازی روش‌های پرداخت بدهی شهروندان تهیه‌شده است و سه شیوه پرداخت نقد با تخفیف، پرداخت اقساطی با ارائه چک و استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه در آن پیش‌بینی‌شده است.

شافعی خاطرنشان کرد: سیاست شهرداری کاشان برای وصول بدهی شهروندان استفاده از ابزار و روش‌های تشویقی است و بهره‌مندی از راه‌کارهای قهری و قانونی همچون ارجاع پرونده بده‌کاران به کمیسیون ماده ۷۷ و مهروموم تا جایی که شهروندان از فرصت‌های تشویقی استفاده کنند در دستور کار قرار نمی‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.