شکار عقرب ممنوع است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل با اشاره به خرید و فروش عقرب در این شهرستان گفت: شکار و خرید و فروش عقرب و هر گونه خزنده دیگر جرم است و پیگرد قضایی دارد.

الهیار دولتخواه یک‌شنبه در گفت‌و‌گو ایرنا بیان کرد: گزارش‌هایی مبنی بر شکار بی‌رویه عقرب از نقاط کویری این شهرستان در ماه‌های گذشته به‌دست رسیده که موجب نگرانی سازمان محیط زیست و فعالان این حوزه است.

وی با تاکید بر لزوم برخورد قاطع با متخلفان افزود: عده‌ای سودجو و کلاه‌بردار با رواج شایعه‌هایی در شهرستان مبنی بر ارزش بالای عقرب و خرید میلیونی آن موجب شدند تا برخی افراد ناآگاه با خیال کسب درآمدهای قابل‌توجه به شکار بی‌رویه عقرب روی آورند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آران و بیدگل بیان کرد: تا کنون 2 نفر در این زمینه احضار شده و پیگرد قضائی در حال انجام است و با افزایش گشت‌های یگان حفاظت به‌شدت با متخلفان برخورد خواهد شد.عقرب یا کژدم در آران و بیدگل

او اضافه کرد: وجود هر موجودی در طبیعت برای حفظ بوم‌‌سازگان ضروری است و حذف یک گونه موجب از بین‌رفتن یک چرخه غذایی شده و این تغییرات زیست محیطی در نهایت می‌تواند اثرهای جبران‌ناپذیری به‌همراه داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.