شکایت ساداتی نژاد یا پیگیری واحد حقوقی دفتر؟

درحالی که خبر شکایت سید جواد ساداتی نژاد از یک جوان کاشانی در شبکه‌های تلگرامی مطرح شده، یکی از نزدیکان جریان اصولگرای کاشان در یادداشتی از پیگیری «واحد حقوقی دفتر نماینده» برای پیگیری آنچه که او «توهین به نماینده» نامیده، خبر داد.

 

این  یادداشت امروز  در چند کانال حامی ساداتی‌نژاد منتشر شد.

 

نویسنده در یادداشت خود نوشته است: «اصرار فرد توهين کار بر توهين خود، واحد حقوقی دفتر نماینده مردم  را مجاب کرد از مراجع قانونی اين موضوع را پيگيری کند.»

 

این نویسنده  تلاش کرده دادستان را برای ورود به این موضوع توجیه کند. او نوشته است: «اکنون که به خاطر نامگذاری يک ايده ، چند نفر که به وفور و بی امان ، در گروه‌ها و کانال‌های مجازی خود به طور مشهود به نماينده مردم توهين می‌کنند وقت آن نرسيده دادستان محترم کاشان به عنوان مدعی العموم در اين زمينه ورود کند؟»

 

منظور نویسنده از «ایده» طرحی است که چندی قبل، ساداتی نژاد در مراسم دعای توسلِ موسسه‌ی «راه روشن» از آن سخن گفته است. کانال خبری دفتر نماینده کاشان سخنان او را اینگونه منعکس کرد: «نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در خصوص استان شدن کاشان نیز اشاره نمود و عنوان کرد: استان شدن کاشان مطالبه چندین ساله مردم این دیار است ، ساداتی نژاد به مشکل عدم جمعیت لازم ،عدم رضایت اصفهان، عدم رضایت شهرهای همجوار اشاره نمود و این ۳ دلیل را از مشکلات عدم استان شدن کاشان برشمرد.

وی عنوان نمود راهکارهای بسیاری در این خصوص داریم که از جمله آنها تقسیم شدن استان‌های بزرگ کشور است.

وی با اشاره به تجربه تقسیم استان خراسان به ۳ استان اشاره کرد که در این تقسیم نه تنها استان اولیه پیشرفت بیشتری کرد بلکه استان ها تازه تاسیس نیز از پیشرفت به سزایی برخوردار شدند.

ساداتی نژاد اشاره کرد : طرحی به مرکز پژوهش های مجلس داده ایم تا استان های بزرگ مانند اصفهان ، کرمان و سیستان به استان های کوچک تر تقسیم شوند که در حال برسی است،

وی ادامه داد : با پیگیری و همراهی مردم و مسئولان استان اصفهان قابلیت تقسیم به دو استان اصفهان شمالی و اصفهان جنوبی را دارد و قرار است آخر همین هفته جلسه کمیته اصفهان شمالی در کاشان تشکیل شود.»

 

این سخنان ساداتی نژاد به کام برخی از کاشانی‌ها خوش نیامد. مدیر گروه‌ تلگرامی «پرسش از عملکرد مسئولین» موضوع بحث گروهش را  «تغییر نام کاشان به اصفهان شمالی و جدایی آران و بیدگل از کاشان» قرار داد و این اقدام ساداتی‌نژاد را «خیانت آشکار آقای نماینده» نامید.

 

منظور این کاربر فضای مجازی از «جدایی آران و بیدگل از کاشان» پیگیری طرح نماینده مستقل برای آران و بیدگل توسط ساداتی‌نژاد بود که پیش‌تر خبر آن منتشر شده و اعتراض برخی از کاشانی‌ها را برانگیخت. آنها معتقدند که ساداتی‌نژاد به جای اجرای این طرح باید پیگیر تصویب طرح دونماینده مشترک برای حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل باشد.

 

همزمان کانال تلگرامی «فرصتی دیگر» که در حمایت از ساداتی‌نژاد مطلب منتشر می‌کند، در یادداشتی معترضان را افرادی «جاهل»، «فتنه جو» و «مغرض» نامید و نوشت: «بدون تردید طرح تقسيم استانهای بزرگ گامی در راستاي نزديكتر شدن كاشان به هدف ديرين استان شدن است، و جداي از هر نام جديد براي اين استان، مهم آن است كه با مركزيت كاشان است.»

 

جدال میان موافقان و مخالفان طرح ساداتی‌نژاد همچنان در فضای مجازی ادامه دارد و به پیش بینی می‌شود دفتر نماینده علیه کسانی که «تقسیم استان اصفهان به دو استان اصفهان شمالی و جنوبی» و پیگیری نماینده برای «نماینده مستقل مجلس برای شهرستان آران و بیدگل» را «خیانت به کاشان» نامیدند، اقدامی فراتر از «توضیح و پاسخگویی» یا «سکوت و گذشت» داشته باشد؛ چرا که نزدیکان ساداتی‌نژاد، مخالفان این طرح‌ها را منتقد نمی‌دانند. آنها معتقدند «نقدی در کار نبوده» است.

 

حامیان این جوان کاشانی هم با انتشار با عبارت «شکایت وکیل از موکل» تلاش می‌کنند، نشان دهند که ساداتی نژاد از یک کاربر منتقد در فضای مجازی شکایت کرده است.

 

نزدیکان ساداتی نژاد هنوز خبر  شکایت کردن او  را تایید نکرده اند.

 

مشکات‌آنلاین در تماس تلفنی  با رئیس دفتر نماینده در کاشان، از او درباره خبر  این شکایت پرسید اما او پاسخ‌گویی را به دیدار حضوری موکول کرد.

 

یکی دیگر  از نزدیکان ساداتی‌نژاد هم به این پرسش پاسخ صریح نداد و همه چیز را به آینده موکول کرد.

 

خانم پوربرات هم که شایعاتی درباره‌ی وکالت او از طرف ساداتی‌نژاد برای پیگیری این پرونده مطرح شده، گفت نمی تواند در باره این موضوع سخن بگوید. او گفت همه چیز در آینده روشن می شود.

 

اما خبرنگار نزدیک به اصولگرایان در این یادداشت خود تلاش کرده دادستان را مجاب کنند علیه این فرد اعلام جرم کند. با اجرای این طرح هم با شخصی که آنها او را «توهین کننده به نماینده» می دانند برخورد می‌شود و هم در دومین سال نمایندگی ساداتی نژاد  دوباره پای او به بحث شکایت باز نمی شود.

 

ساداتی‌نژاد در سال اول نمایندگی خود هم از «محمود صادقی» نماینده مردم تهران شکایت کرده بود.

 

حالا باید منتظر ماند و دید در آینده کدام یک از این اتفاقات رخ  می‌دهد؛ « شکایت ساداتی نژاد از یک جوان کاشانی» یا «پیگیری قسمت حقوقی دفتر ساداتی نژاد برای برخورد با کسی که نماینده را خائن نامیده» و یا «مسکوت گذاشتن ماجرا».

1 نظر
  1. محمدی می گوید

    استان شدن کاشان مگر خیانته؟!!
    این لغت که توهینه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.