صادرات ۱۱۵ میلیون دلار فرش ماشینی از آران و بیدگل

فرماندار آران و بیدگل گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۱۵ میلیون دلار فرش ماشینی از این شهرستان به نقاط مختلف دنیا صادر شده است.

به گزارش مهر، اسماعیل بایبوردی پیش‌از‌ظهر چهارشنبه در شورای اداری شهرستان افزود: این فرش‌ها به کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخی از کشورهای اروپایی و آسیای میانه صادر شده است.

وی اعلام کرد: در آران و بیدگل بیش از ۸۰۰ شرکت صنعتی وجود دارد که از این تعداد، ۵۰۰ واحد مربوط به شرکت‌های تولیدی فرش ماشینی است که در شرایط سخت تحریمی این میزان صادرات وجود داشته است.

فرماندار آران و بیدگل با بیان این‌که بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی یکی از دغدغه‌های ماست، ابراز داشت: استقرار صنایع نوین برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و هدایت به سوی رشته‌های الکترونیک، نانو، بایو و گردشگری پاک مبتنی بر ارزش‌های ایرانی اسلامی با ایجاد اشتغال می‌تواند مردم را در قطار انقلاب سوارشده نگهدارد.

وی اضافه کرد: اکنون میان بلوغ زیستی و اقتصادی فاصله افتاده و بخشی از آسیب‌های اجتماعی ناشی از این امر است، بر این اساس باید به کارآفرینی و اشتغال با دید مثبت نگریسته و قوانین در راستای تسهیل شرایط برای این مهم مصوب شود.

بایبوردی تصریح کرد: شاید مردم از ما انتظار چندانی نداشته باشند، اما ما مسئول هستیم و هم در این دنیا و هم در آخرت باید پاسخ‌گو باشیم که در این راستا رعایت نظم و انضباط اداری، اشراف اطلاعاتی و محیطی و جمعیتی، سرعت عمل، تصمیم‌گیری درست و بهنگام، مردم‌مداری، عدالت‌خواهی و تلاش برای رفع تبعیض، توجه به حقوق شهروندی و حفظ بیت‌المال در دستور کار باید باشد.

وی همچنین امنیت همه‌جانبه را از جمله نیازهای اساسی جوامع دانست و ابراز داشت: انسان در کنار نیازهای اولیه مانند تغذیه، نیازمند امنیت نیز هست چرا که از مهمترین شرایط بقای جامعه سالم که در توسعه نیز تاثیرگذار است همین امنیتی است که شاید از اهمیت آن در وهله نخست غافل باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.