شهرداری وظایفی مهم‌تر از فرودگاه‌داری دارد

یک ماه گذشته فرودگاه کاشان بدون انجام هیچ پروازی به تعطیلی ناخواسته رسیده است. آخرین پرواز از فرودگاه کاشان به کیش ۷ تیر ۹۷ و آخرین پرواز کاشان به مشهد اردیبهشت‌ماه بوده است.

به گزارش کاشان نیوز؛ در نشست پنجاه و ششمین شورای شهر کاشان که عصر شنبه برگزار شد، سید مسعود مسعودی، مدیرعامل فرودگاه کاشان ضمن اعلام برخی هزینه‌های جاری فرودگاه که به ضرردهی منجر شده است، از کم‌کاری مسئولان شهری در مذاکره برای گرفتن پرواز سخن گفت.

به گفته مسعودی سیاست شورای شهر و شهرداری قبلی، ارائه سوبسید بر قیمت بلیط‌ها بوده و دید تجاری به فرودگاه وجود نداشته است.

این در حالی‌است که طبق آمار سازمان هواپیمایی کشور از ۵۴ فرودگاه فعال در کشور ۵۰ فرودگاه زیان‌ده هستند و در آماری دیگر تنها فرودگاه سودآور کشور را فرودگاه بین‌المللی امام خمینی اعلام کرده‌اند.

رئیس شورای شهر در این نشست گفت: شهرداری وظایف مهم‌تری نیز دارد و در زمانی که بسیاری از پروژه‌های شهرداری نیمه‌تمام مانده و حقوق کارمندان با تاخیر بسیار پرداخت می‌شود، باید تصمیم جدی برای ادامه مسیر فرودگاه گرفت. نشست شورای شهر و گزارش فرودگاه کاشان

رسول‌زاده اضافه کرد: با احترام به اعضای هیئت امنای فرودگاه، باید سیاست‌گذاری برای فرودگاه در شورا انجام شود و کسی من را به عنوان رئیس شورای شهر به جلسات هیئت امنا دعوت نکرده و من بر طبق وظیفه مردمی خود در جلسات شرکت کردم. شما در جلسات اعلام کرده بودید پرواز نجف تا ده روز دیگر راه می‌افتد، اما پروازی صورت نگرفت.

رسول‌زاده ضمن تاکید بر این‌که از سال ۹۴ تاکنون هیچ‌گونه گزارش عملکرد و گزارش مالی به شورای شهر، به عنوان متولی و سیاست‌گذار فرودگاه کاشان داده نشده است گفت: مسائل مالی و هزینه‌های فرودگاه هنوز برای ما مشخص نیست و نیاز به حسابرسی در فرودگاه است. ما باید بدانیم چقدر سرمایه‌گذاری و هزینه کردیم؟ البته نوع ارتباطات و سرمایه‌گذاری‌ها هم بحث دیگری است که باید برای ما مشخص شود.

وی تصریح کرد: آیا پرداخت ضررها از جیب مردم درست است؟ آقای شهردار تدبیری بیاندیشید! چرا در قراردادی فلان شرکت ۸ میلیارد و فلان شرکت ۳ میلیارد می‌گیرد تا پرواز دایر شود و یک‌طرفه هم پرواز را کنسل می‌کند؟ چرا قرادادی بسته‌اید که خود شرکت بتواند بهم بزند؟ جلوی ضرر را هر وقت بگیریم منفعت است. از سال ۹۴ تا الان یک بار به شورا گزارش مالی داده نشده است. چرا۱٫۵ میلیارد به شرکت ایران ایرتور داده شده؟ چرا این پول بازنگشته؟ سود بانکی این پول چقدر است؟ این پول از جیب مردم رفته است. ما باید تصمیم بگیریم که فرودگاه را واگذار کنیم یا سرمایه‌گذار بیاوریم. همه امکانات فرودگاه در اختیار سپاه است، می‌توانیم به سپاه هم واگذار کنیم. به جای این‌که ماهانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان از جیب مردم هزینه کنیم و از طرفی حقوق پرسنل خود را ندهیم و خانواده‌های آن‌ها در عذاب و سختی باشند.

رئیس شورای شهر افزود: مقام معظم رهبری در جلسه‌ای با نمایندگان مجلس فرمودند اگر جایی مردم هم چیزی را بخواهند و برند شهر هم باشد، ولی اولویت شهرتان با چیز دیگر است، باید آن اولویت را در نظر گرفت. حالا مردم کاشان فرودگاه را می‌خواستند؟ از برج ۲ پرواز مشهد متوقف است و از برج ۴ هم پرواز کیش متوقف است؛ آیا کسی از مردم به شما اعتراضی داشته؟ آمار بدهید چند نفر به شما مراجعه کرده و از نبود پرواز در فرودگاه گلایه کرده‌اند؟ فرودگاه نیاز مردم نبوده است و کسی هم متوجه متوقف‌شدن پروازها نشده تا اعتراضی کند.

رسول‌زاده در انتهای صحبت‌های خود درباره تعیین تکلیف فرودگاه گفت: من مخالف بستن فرودگاه هستم؛ چون از جیب مردم برای آن سرمایه‌گذاری شده است. اما باید تکلیف آن روشن شود. ما اگر دفاعی می‌کنیم بخاطر بیت‌المال است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.