طرح شهرک صنعتی سوم کاشان دوباره تصویب شد

مشکات آنلاین: طرح ساخت شهرک صنعتی سوم کاشان که سال ۱۳۷۲ برای نخستین‌بار به تصویب هیات وزیران رسیده بود، پس از ۲۶ سال دوباره در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار ویژه کاشان در این زمینه اظهار داشت: برای نخستین‌بار نشست کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان اصفهان با نظر مساعد استاندار در کاشان تشکیل و طرح شهرک سوم صنعتی پس از برطرف شدن کاستی‌ها دوباره در این کارگروه مطرح شد.

علی‌اکبر مرتضایی قهرودی، پیگیری‌ها و همکاری‌های مسوولان استانی در ماه‌های گذشته را مورد اشاره قرار داد و افزود: با توجه به موقعیت مکانی این شهرک در ۱۵۰ هکتار از زمین‌های مجاور آزادراه کاشان- قم، پیش از خزاق و از طرفی اختصاص آن به صنایع دانش بنیان، پیش بینی می شود از کشش لازم برای جذب سرمایه‌گذاران و استقرار صنایع برخوردار باشد.

وی بیان کرد: با توجه به مسئولیت شرکت شهرک‌های صنعتی در تامین زیرساخت‌ها و فرآیند آماده‌سازی, عملیات اجرایی به سرعت آغاز خواهد شد و در آینده نزدیک نقش موثر آن در رونق تولید و افزایش میزان اشتغال متخصصین، درمنطقه کاشان را شاهد خواهیم بود.

فرماندار ویژه کاشان با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰ شهرک صنعتی در این شهرستان یادآور شد: تنها ۲ شهرک از میان شهرک‌های مستقر، زیر نظر شرکت شهرک‌های صنعتی فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه نیز از تصویب طرح ساخت شهرک ماهیان زینتی کاشان در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان اصفهان پس از نزدیک به یک دهه خبر داد و گفت: پرورش و تکثیر ماهیان زینتی به عنوان صنعتی نوپا در بخش کشاورزی، با ایجاد جاذبه های گردشگری نیز می‌تواند همراه باشد.

مرتضایی از راوند کاشان به عنوان نخستین نقطه توسعه این صنعت در کشور نام برد و اضافه کرد: بیش از یکهزار و ۲۰۰ خانوار در قالب ۶۰۰ کارگاه بزرگ و کوچک پرورش ماهیان زینتی فعالیت دارند و البته برخی نیز به صورت غیر رسمی در واحدهای مسکونی یا باغ‌ها به صورت پراکنده به این حرفه مشغول هستند که در مجموع با تولید نزدیک به ۴۰ میلیون قطعه ماهی در کنار تامین بخشی از نیازهای بازار داخلی، نیم نگاهی به صادرات نیز دارند.

وی به میزان درآمد، اشتغالزایی و همچنین ظرفیت‌های منطقه در تولید و تکثیر ماهیان زینتی اشاره و تاکید کرد: برای ساماندهی واحدهای پراکنده و گاه غیررسمی و بدون مجوز، طرح ایجاد شهرک ماهیان زینتی از سال ۸۶ کلید خورده بود.

فرماندار ویژه کاشان همچنین افزایش بهره‌وری، نظارت بر تولید، ایجاد مرکز پژوهشی، افزایش جاذبه برای سرمایه گذاران بخش خصوصی، پشتیبانی از مشاغل وابسته (شامل تولید غذا، وسایل بسته‌بندی، حمل و نقل، تولید آکواریوم و جاذبه‌های گردشگری) را از جمله مزیت‌های راه‌اندازی شهرک ماهیان زینتی در این منطقه برشمرد.

وی ادامه داد: پس از ابلاغ این مصوبه به جهاد کشاورزی، ۵۰ هکتار از زمین‌های جانمایی شده در جوار آزادراه کاشان- قم جهت آغاز عملیات اجرایی در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی قرار خواهد گرفت.

مرتضایی قهرودی در ادامه ابراز امیدواری کرد که عملیات اجرایی این ۲ طرح مهم صنعتی در هفته دولت سال‌جاری‌ آغاز شود.

 

منبع: ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.