طلاب بیش از علوم تجربی به علوم انسانی و الهی توجه کنند

امام جمعه کاشان گفت: طلاب بیش از علوم تجربی به علوم انسانی و الهی توجه کنند و خود را به روز نگه دارند.

به گزارش ایسنا،  «عبدالنبی نمازی» شام‌گاه سه‌شنبه ۱۱ دی‌ماه در حسینیه الزهرا آران و بیدگل تاکید کرد: توجه به اخلاق و معرفت‌شناسی از سوی طلاب و حوزه‌های علمیه باید به صورت خاص و ویژه مورد توجه و ترویج قرار گیرد.

وی افزود: ویژگی طلبه نسبت به دانشجو فراگیری علوم در راستای بهبود شرایط انسان در دو عالم است و باید طلاب بیش از علوم تجربی به علوم انسانی و الهی توجه کنند و خود را به روز نگه دارند.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: یک طلبه باید خود را وقف علم کند، چون بیش از یک دانشجو مورد توجه است و با توجه به لباس روحانیت مسئولیتی بس خطیر بر عهده دارد که خطا و حسن رفتار او بیش از عموم مردم مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: طلبه فکر نکند وظیفه‌اش آموزش علوم و سخنرانی و موعظه است، این کارها از بدیهی‌ترین وظایف طلاب است، طلاب باید خود را در جمیع جهات مسلط کنند تا بتواند برای مردم راه گشا باشند.

نمازی ادامه داد: با توجه به نقش راهبردی حوزه و طلبه در جامعه باید این دو به گونه‌ای عمل کنند که چهره حوزه و طلبه به عنوان مرجع در بین مردم برای رفع مشکلات شناخته شود نه صرفاً محلی برای رفع اشکالات شرعی، این وظیفه همه ما روحانیون است که نقش راهبری را در جامعه با تسلط بیشتر به علوم و الهیات فرماندهی کنیم و جوسازی دشمنان داخلی و خارجی را خنثی کنیم.

امام جمعه کاشان تصریح کرد: در منطقه شمال استان اصفهان چیزی حدود ۳ هزار طلبه مشغول تحصیل هستند و این ظرفیت بزرگی برای آینده منطقه و کشور است، باید حوزه‌های علمیه کیفیت خود را در تمام سطوح ارتقا دهند، به خصوص مباحث معرفت‌شناسی و اخلاق را در رأس همه امور مورد توجه قرار دهند و در این راه با جدیت به سوی رشد فضایل علمی و اخلاقی گام بردارند.

گردهمایی 16 نفر از ائمه‌جمعه شمال استان اصفهان به میزبانی حسینیه الزهرا در محل مصلی نماز جمعه آران و بیدگل برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.