عدم تکمیل تونل گلاب قطعی آب در کاشان را به‌دنبال دارد

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که عدم تکمیل تونل گلاب قطعی آب را به دنبال دارد، گفت: مسئولان به قول‌های خود در ارتباط با رفع مشکلات آبی اصفهان عمل نکردند.

سیدجواد ساداتی‌نژاد در گفت‌و‌گو با مهر ضمن اشاره به اهمیت موضوع آب در استان اصفهان و بحران آن اظهار داشت: با توجه به خشک‌سالی‌ها، تغییر اقلیم در منطقه کاشان و آران و بیدگل و افت آب‌های زیرزمینی ما هم‌اکنون در کاشان، دشتی خشک را در اختیار داریم و بر همین اساس تامین آب شرب مردم استان اصفهان و شهرستان کاشان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان این‌که در سال گذشته آب سد زاینده رود افت محسوسی داشته است، افزود: حجم ذخیره آب این سد در سال گذشته ۲۵۰ میلیون مترمکعب بوده است در حالی‌که امسال به ۱۳۲ میلیون مترمکعب رسید که این موضوع موجب نگرانی شده است.

پیگیر پرداخت دیون تونل انتقال آب گلاب هستیم
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بخشی از تامین آب کاشان از سد زاینده‌رود است، بیان داشت: خط لوله انتقال آب سد زاینده‌رود به کاشان و آران و بیدگل یک هزار و ۱۰۰ لیتر آب منتقل می‌کند و بر همین اساس پیگیر پرداخت دیون تونل انتقال آب گلاب هستیم تا در تابستان سال آینده دچار قطعی آب نشویم.

ساداتی‌نژاد با بیان این‌که سامانه دوم آب‌رسانی استان اصفهان فاقد ردیف بودجه ملی است، گفت: در تلاش هستیم تا تونل گلاب دارای ردیف بودجه ملی شود اما متاسفانه علی‌رغم وعده‌های داده‌شده موفق به کسب این مهم نشدیم.

نماینده مردم کاشان آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به استعفای دسته‌جمعی نمایندگان استان اصفهان و عدم شرکت در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس تقدیم استعفای نمایندگان استان اصفهان امروز نمایندگان این استان با امام‌جمعه اصفهان دیداری داشتند و امید است با پیگیری‌های صورت‌گرفته نتیجه مطلوبی حاصل شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.