فاز نخست پروژه بزرگ زیرگذر کاشان آغاز شد

 شهردار کاشان از آغاز فاز نخست پروژه زیرگذر بزرگ شهر خبرداد.

به گزارش شهردای کاشان، سعید ابریشمی‌راد با بیان این‌که بلوار قطب راوندی یکی از شریان‌های درجه یک کاشان، روزانه مسیر بیش از ده‌ها هزار خودرو است، گفت: این مسیر در ابتدای ورود به بافت متراکم شهری در فواصل بسیار کم با چند تقاطع مهم و گره ترافیکی درگیر شده و هزینه‌های سنگین مستقیم و غیرمستقیم از جمله آلودگی‌های زیست محیطی برای شهر و شهروندان ایجاد نموده است.

ابریشمی‌راد افزود: با توجه به مطالعات متعدد از سوی مشاورین ذی‌صلاح در ادوار گذشته و جمع‌بندی نهایی در قالب طرح جامع حمل و نقل ترافیک کاشان، قرارشد تا جهت حل بخشی از مشکلات، طرح هندسی کریدور روباز زیر گذر حد فاصل تقاطع شهید معمار تا میدان شهید زجاجی به طول ۱۸۰۰ متر تهیه شود تا پس از تشریفات و مراحل قانونی تصویب و در کمیسیون‌های فنی تخصصی شورای اسلامی شهر در بودجه سال ۹۷ شهرداری کاشان لحاظ شده و در نهایت بنابر تصویب طرح در شورای هماهنگی ترافیک شهرستان کاشان در ۲۷ اسفندماه ۹۶ فاز نخست عملیات از ۲۰۰متر قبل از میدان شهید منتظری تا میدان ولی‌عصر تعیین گردید.

او خاطرنشان کرد: لازم است فعالیت‌های آماده‌سازی در محدوده فاز یک پروژه شامل جمع‌آوری تاسیسات و تجهیزات شهری_پل عابر پیاده و جابه‌جایی درختان با حفظ اصول ایمنی تا قبل ازشروع عملیات اجرایی پروژه طی یک ماه آینده انجام پذیرد.

شهردار کاشان اعلام کرد: احداث محوری با دو باند رفت و دو باند برگشت در نظر گرفته شده است که در کریدور زیرگذر مسیر با عرض۲۱ متر به صورت پایین گذر رو باز و حفظ عرض۱۲.۵ متر در هر طرف در محور های دسترسی هم‌سطح برای مسیرهای محلی طراحی شده است.

بریشمی راد بیان کرد: در دو مقطع بین میدان ولیعصر تا تقاطع شهید معمار و نیز بین میدان ولیعصر و میدان شهید منتظری امکان مسیر دسترسی از معابر کندرو به مسیر زیرگذر و برعکس با رمپی با عرض ۵ متر وجود دارد.

شهردار کاشان تصریح کرد: اجرای این طرح سالیانه میلیاردها تومان صرفه‌جویی در کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و انتشار آلاینده‌ها برای شهروندان به همراه خواهد داشت.

شهردار کاشان از صبوری و تحمل شهروندان و حمایتی که از اجرای این پروژه مهم شهری خواهند داشت تشکر و قدر دانی کرد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.