فتتاح و بهره برداری از طرح‌های آبرسانی کاشان به ارزش هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیرعامل آب و فاضلاب کاشان گفت: اصلاح و بازسازی خطوط انتقال، احداث تأسیسات نمک‌زدایی آب چاه‌های شرب و ساخت مخزن ذخیره آب از جمله طرح‌هایی است که به بهره‌برداری می‌رسد.
محمدرضا اسدی با بیان اینکه اصلاح و بازسازی خط انتقال آب نابر به کاشان مهم‌ترین طرحی است که به بهره‌برداری می‌رسد گفت: ارزش این طرح بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال است که آب چاه‌های مناطق نابر را از طریق ۲۳ کیلومتر خط انتقال با لوله چدن داکتیل به قطر ۴۰۰ میلی‌متر، سه ایستگاه فشارشکن و دو باب مخزن به کاشان انتقال می‌دهد.
وی همچنین در باره طرح تأسیسات نمک‌زدایی از آب آشامیدنی چاه‌های نوش‌آباد آران و بیدگل گفت: ارزش طرح تاسیسات نمک‌زدایی نوش‌آباد با ظرفیت تصفیه دو هزار و ۴۰۰ مترمکعب آب در شبانه‌روز بیش از ۸۵ میلیارد ریال بوده که از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به روش B.O.O فراهم شده است.
اسدی افزود: با افتتاح این طرح روزانه دو هزار و ۴۰۰ مترمکعب آب آشامیدنی با کیفیت مناسب در اختیار شهروندان شهر نوش‌آباد قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل آب و فاضلاب کاشان با اشاره به ساخت مخازن ذخیره آب گفت: مخازن ذخیره آب «کاشان» به ظرفیت ده هزار مترمکعب، «قمصر و راوند» هر کدام به ظرفیت یک هزار مترمکعب از دیگر طرح‌های آب و فاضلاب کاشان است که با ارزش ۳۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
اسدی افزود: مقدمات اجرای طرح ارتقای کمی و کیفی آب مناطق شهری خزاق و طاهرآباد و مجتمع روستایی «یزدل، علی‌آباد و محمدآباد» فراهم شده است که در عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
وی گفت: هزینه اجرای این طرح ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است که مشتمل بر اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال از تأسیسات شماره ۵ کاشان، ساخت مخازن زمینی و ساخت ایستگاه پمپاژ است.
مدیرعامل آب و فاضلاب کاشان افزود: با اجرای این طرح آب آشامیدنی مناسب و با کیفیت در اختیار مشترکان مناطق شهری و روستایی قرار می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.