فروشنده ماده مخدر گل در کاشان دستگیر شد

فرمانده انتظامی کاشان از دستگیری فروشنده ماده مخدر گل با بیش از یک کیلوگرم ماده مخدر آماده عرضه خبر داد.

به گزارش مهر، سرهنگ علی پورکاوه گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در راستای اجرای طرح امنیت اجتماعی، طرح شناسایی و برخورد با فروشندگان مواد مخدر را در دستور کار خود قرار دادند.

پورکاوه ضمن اشاره به اقدامات تخصصی پلیسی در راستای شناسایی توزیع‌کنندگان مواد مخدر افزود: ماموران طی هماهنگی با مقام قضایی و با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی یک نفر فروشنده ماده مخدر گل بنام (و-ع) ۲۹ ساله را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی کاشان از دستگیری این فروشنده ماده مخدر گل خبر داد و ابراز داشت: پس از دستگیری و در بازرسی از مخفی‌گاه وی بیش از یک کیلوگرم ماده مخدر آماده عرضه کشف و ضبط شد.

وی از تحویل متهم به مراجع قضایی همراه با پرونده متشکله خبر داد و گفت: مبارزه با مواد مخدر از برنامه‌های اصلی نیروی انتظامی است چرا که اعتیاد دامن‌گیر خانواده‌ها می‌شود و خسارات جبران‌ناپذیری را به انسان تحمیل می‌کند.

ماده مخدر گل (ماریجوانا)  یک ماده مخدر توهم‌زا و از مشتقات گیاه شاهدانه است؛ که با کاهش عملکرد سیستم انتقال پیام‌های عصبی در مغز موجب ایجاد حالتی آرامش‌بخش در فرد می‌گردد.

ماریجوانا که بویی شبیه به بوی گیاه می‌دهد، برخلاف دیگر مواد مخدر که وابستگی جسمی بالایی دارند و ترک کردن آن با درد جسمانی بالایی همراه است؛ وابستگی جسمی ندارد. این ماده وابستگی ذهنی و روانی شدید در فرد به وجود می‌آورد. تغییرات قابل توجه در میزان تشنگی، اشتها و خواب بسته به شرایط جسمی فرد ایجاد می‌کند. این افراد معمولا بعد از مصرف این ماده تمایل زیادی به خوابیدن دارند و در زمانی که احساس خماری می‌کنند بی‌خواب می‌شوند.

گل یا ماریجوانا پر مصرف‌ترین ماده مخدر در جهان است، و در اکثر کشورها استعمال آن ممنوعیت قانونی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.