فروش پساب تصفیه‌خانه کاشان، سفره‌های زیرزمینی را تهدید می‌کند

مشکات آنلاین: عضو شورای اسلامی شهر کاشان گفت: پساب تصفیه‌خانه فاضلاب کاشان باید به حوزه آبخیز این شهر برگردد، در غیر این صورت خطر نشست سفره‌های آب زیرزمینی، فرونشست در شهر و تشدید مشکلات هنگام زلزله را به دنبال خواهد داشت.

حسینعلی وکیل، شامگاه گذشته (یکشنبه) در نشست شورای اسلامی شهر کاشان، اظهار کرد: حرکت آب به سمت کویر سبب می‌شود که پتانسیل آب شور در این منطقه زیاد شده و به سمت آب شیرین در  قسمت جنوب کاشان هجوم بیاورد.

وی تأکید کرد: بازگشت پساب تصفیه خانه به بالا دست و تزریق دوباره آن به سفره‌های زیرزمینی باید مطالبه جدی مردم، رسانه‌های جمعی و تشکل‌های محیط زیست باشد.

عضو شورای اسلامی شهر کاشان، افزود: نگاه اقتصادی سازمان آب به پساب تصفیه‌خانه باید برداشته شود و به آینده منطقه و محیط زیست شهر توجه ویژه‌ای شود. مبلغ پیشنهادی امور آب رقم بسیار بالایی است و شاید شهرداری امکان خرید آن را نداشته باشد، اما تا حدی که امکان دارد باید این آب را با چاه‌هایش معاوضه کند.

وکیل تصریح کرد: به نقل از یک منبع غیررسمی سازمان آب قراردادی با حجم بالا و حدود ۹۰ لیتر بر ثانیه برای فروش پساب با یکی از کارخانه‌های منطقه کویر بسته است در حالی که تنها با ۲۰ لیتر، نیاز آن کارخانه تأمین می‌شود.

 

ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.