فعالیت شبانه‌روزی ۷ داروخانه کاشان در طرح سلامت نوروزی

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان از فعالیت ۷ داروخانه به عنوان داروخانه‌های شبانه‌روزی در اجرای طرح سلامت نوروزی این دانشگاه در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل از ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۱۵ فروردین‌ماه  ۹۸ خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر محسن تقی‌زاده، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان، در نشست خبری با اهالی رسانه گفت: ۷ داروخانه مرجان، قانون، دکتر اربابی و امام رضا در کاشان، دکتر نجفی‌زاده در راوند و داروخانه‌های دکتر شکاری و دکتر نمکی در آران و بیدگل به عنوان داروخانه‌های شبانه‌روزی در زمان اجرای طرح فعال خواهند بود.

وی با اشاره به پاسخ‌گویی مرکز اطلاع‌رسانی دارو‌ها و سموم از طریق شماره تلفن ۱۴۹۰ و ۱۹۰ به همشهریان و مسافران نوروزی در ایام نوروز افزود: دانشگاه در این ایام مشکلی در زمینه دارو ندارد و مردم در صورت مشکل می‌توانند از طریق سامانه‌های یاد شده اقدام کنند.

به گفته وی، بازرسی مستمر از واحد‌های تولید مواد غذایی فعال در ایام نوروز بخصوص محصولات لبنی، تعیین تعدادی از داروخانه‌های سطح شهرستان به صورت کشیک در ایام نوروز با هدف بهبود ارائه خدمات دارویی، اطلاع‌رسانی با هدف پیشگیری از مسمومیت‌ها، توصیه‌های دارویی و غذایی در ایام نوروز  از طریق وب‌سایت معاونت و رسانه‌های شهری و بازرسی مستمر از داروخانه‌های فعال در ایام نوروز از اقدامات این معاونت است.

دکتر تقی‌زاده، با تاکید بر این‌که دارو‌های خاص نیز طی ایام نوروز در داروخانه بیمارستان نقوی و داروخانه دکتر شکاری تامین می‌شود، گفت: با توجه به بخش‌نامه سازمان غذا و دارو، کلیه داروخانه‌های متقاضی روزانه نیز می‌توانند بصورت کشیک نوروزی فعال و خدمات دارویی ارائه نمایند.

منطقه فرهنگی کاشان متشکل از کاشان، آران و بیدگل و نطنز و بادرود، باداشتن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متعدد، مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی خصوصا در ایام تعطیلات نوروز است.

این چند شهرستان بخشی از دایره مرکزی جذب گردشگر ایران مرکب از استان‌های قم، کرمان، یزد و شیراز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.