فوتبال کاشان مرده است

 

«جواد کاظمیان» فوتبال را از کوچه‌های خاکی مشکات آغاز کرد و با تلاش و پشت‌کاری که داشت به ستاره‌ی یکی از بزرگترین تیم‌های ایران، یعنی پرسپولیس تبدیل شد.

 

ملی‌پوش سابق تیم فوتبال ایران در آخرین روز نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات میهمان ماهنامه‌ی «مردم کویر» و پایگاه خبری «مشکات آنلاین» بود.

 

در هنگام حضورش در نمایشگاه، با دعوت رسانه‌های زیادی روبه‌رو شد؛ اما در پاسخ به آن‌ها گفت: «اینجا رسانه‌ي شهر من است. به خاطر شهرم آمده‌ام.»

 

مشکات را دوست دارد و می‌گوید: «شهر رویاهای من است»؛ اما از وضعیت فوتبال آن گله دارد.

 

در مدت زمانی که کاظمیان میهمان ما بود، با او درباره‌ی ورزش کاشان و برنامه‌ی آینده‌اش گفت‌وگو کردیم.

 

از ستاره فوتبال کاشان پرسیدیم:

 

 چرا زود فوتبال را کنار گذاشتید؟

یک سال و نیم فوتبال بازی نکردم. پیشنهادهای زیادی داشتم؛ اما نمی‌خواستم با تیم ضعیف باشم. در این مدت تمرین می‌کردم ولی شرایط به شکلی پیش رفت که احساس کردم کم‌کم باید کفش‌هایم را آویزان کنم.

 

چرا ادامه ندادید؟

نمی‌خواستم خودم را به جایی بکشانم که دیگران مرا «هو» کنند. دوست داشتم در اوج کنار بروم و خدا هم کمک کرد که در آخرین سال حضورم در فوتبال، با تیم تراکتورسازی قهرمان جام حذفی شدیم.

 

در حال حاضر مشغول چه كاري هستيد؟

الان به کلاس مربیگری ‌مي‌روم. اگر تجربه‌ي الانم را داشتم زودتر این کار را می‌کردم. دوره‌ي مربیگری چهار مرحله دارد که الان دوره‌ی C  را پشت سر می‌گذارم. برای مربیگری علاقه و انگیزه دارم. به خدا توکل کرده‌ام تا ببینم خدا چه می‌خواهد.

 

قبل از اینکه وارد فوتبال کشور شوید در گفت‌وگو با نشریه مشکات گفتید که می‌خواهید در تیم ملی بازی کنید.به این آرزو رسیدید. الآن چه برنامه‌ای دارید؟

یاد گرفته‌ام به خواسته‌های بزرگ فکر کنم. در طول این 16 سالی که فوتبال بازی کرده‌ام با بیش از صد مربی تمرین داشته‌ام و اگر از هرکدام از آن‌ها یک مطلب هم یاد گرفته باشم، تجربه‌ي خوبی دارم. الآن دوست دارم مطالبی را که یاد گرفته‌ام به دیگران منتقل کنم.

 

عامل موفقیت جواد کاظمیان در این سال‌ها چه بوده است؟

خدا کمکم کرد. دعای خیر پدر و مادر هم همراهم بود و البته خودم هم خیلی زحمت کشیدم. انسان که تلاش کند خدا هم کمک می‌کند.

 

وضعیت فوتبال منطقه را نسبت به زمانی که خودتان در آن فعال بودید چگونه ارزیابی می‌کنید؟

می‌خواهم برای توصیف فوتبال کاشان از کلمه «مرده» استفاده کنم. فوتبال کاشان مرده است. جوانان ما چه در کاشان و چه در شهر خودمان مشکات هیچ امکاناتی ندارند. کاشان از فوتبال سطح اول کشور دور شده است. احساس من این است که مسئولان شهرستان کاشان و شهر مشکات به ورزش کمک نمی‌کنند. ما در همان مشکات استعدادهای زیادی داریم که متأسفانه به ثمر نمی‌نشیند. همه باید کمک کنیم تا این ورزش پرطرفدار دوباره زنده شود.

 

به نظر شما چرا فوتبال کاشان به این وضع دچار شده است؟

مسئولانی که در رأس کار قرار گرفتند عاشق فوتبال نبودند. سال‌های 75 و 76 که من در کاشان بچه بودم و فوتبال بازی می‌کردم، تب فوتبال بالا بود؛ لیگ دسته 2 و دسته 1 و بازی‌های بین مدارس با شور دنبال می‌شد و این موضوع به شکوفاشدن استعدادها کمک کرد.امیدوارم این فوتبال مرده، احیا شود.

 

جواد کاظمیان برای احیای این فوتبال مرده چه کمکی می‌کند؟

دو سال آن‌جا تیم‌داری کردم؛ اما اتفاقات خوبی نیفتاد. نمی‌خواهم در این فضای مطبوعاتی که قرار است ما نماینده‌ي «استان کاشان» باشیم از آن اتفاقات صحبت کنم. خواستم کمک کنم؛کاری شد که دلسرد شدم. الآن من 16 سال تجربه دارم که اگر بخواهند آن را در اختیار همشهریانم قرار می‌دهم.

 

– اگر جواد کاظمیان بخواهد کاشان را برای دیگران توصیف کند، چه می‌گوید؟

– کاشان را همه می‌شناسند. به خاطر آن تمدن و سابقه‌ي قدیمی‌اي که دارد و به خاطر مردم خوبش و به خاطر قمصر و گلابش. امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد که چند ورزشکار خوب تحویل کشور بدهیم.

 

– مشکات را چگونه توصیف می‌کنید؟

– مشکات شهر رویاهای من است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.