قانونی که سال ها پشت ویترین است

مهساخواجه یار:
سال ها به ما گفتند علم برتر از ثروت است و ما بعد از سال ها فهمیدیم که کسب آن علم بدون ثروت امکان پذیر نیست.
امروزه آرزوی تحصیل رایگان را باید در خواب دید چرا که حتی مدیران مدارس دولتی هم شرطی برای کسب علم گذاشته اند که از جنس پول است.
شهریه،سالانه یا هر چیز دیگری که بر سر زبان مدیران مدارس دولتی افتاده است تحصیل را در کنار سنگینی کتاب هایش سخت تر کرده است.
خانواده هایی که شاید در تامین حداقل نیاز های اولیه خودشان مشکل دارند، تحصیل فرزندانشان جدای از هزینه های کیف و کفش و لوازم التحریر بار اضافه تری هم بر روی دوششان شده است.
اما گویی قضیه گل و بلبل تر از این حرف ها است و طبق قانون تقاضای هر گونه پولی در هنگام ثبت نام خلاف بوده و غیر قانونی است اما قانونی که پشت ویترین بماند و تکان نخورد دردی از درد مردم دوا نمیکند.
وقتی علت این تفاوت میان آنچه که باید باشد و آنچه که هست را از مدیر یکی از دبیرستان های کاشان پرسیدیم در جواب گفت مدرسه خرج دارد، آب دارد، برق دارد، گاز دارد و باید این ها از یکجا تامین شود که تامین نمیشود و چیزی تحت عنوان سرانه که باید به ازای هر دانش آموز به مدرسه پرداخت شود نمیشود و لابد جیب مردم و مسئولین ندارد که یکی خالی میشود و آن یکی پر، و آب از آب تکان نمی خورد.
اما علامت سوال اصلی ما اینجا شکل میگیرد که اگر آموزش عرصه مهمی است و باید به آن توجه شود چرا اساسی ترین نیاز هایش را برطرف نمیکنند و به حال خود رهایش کردند؟
کاش مسئولی پیدا شود و پاسخ این سال ها غفلت را به ما بدهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.