قبل از اتمام فرصت قانونی، گزینه خود را معرفی کرده ایم

رئیس شورای اسلامی شهر نیاسر در گفتگو با پایگاه تحلیلی خبری مشکات آنلاین از انتشار خبر انحلال قریب الوقوع این شورا توسط استانداری اصفهان ابراز تعجب کرد. او در واکنش به خبر منتشر شده گفت: دعوتنامه جلسه تودیع و معارفه شهردار را برای شما می فرستیم.

«مهدی تقی پور» گفت شورای نیاسر تا کنون از استانداری و یا فرمانداری هیچ اخطاریه ای را در خصوص انتخاب شهردار دریافت نکرده است.

تقی پور، در تکذیب تیتر «نیاسر هشت ماه بدون شهردار» توضیح داد: اولا هشت ماه نیست و به تازگی وارد هفت ماه شده ایم. ما هم قبل ازاتمام فرصت قانونی 6 ماه، گزینه خود را معرفی کرده ایم. آقای مهندس اسماعیلی شهردار سابق در تاریخ 18 آذر 94 استعفا داده است. ما در تاریخ 10/3 یعنی قبل از اتمام فرصت قانونی، گزینه خود را معرفی کرده ایم و در تاریخ 10/4 حکم شهردار جدید توسط استاندار صادر شده است.

بر اساس قانون، شوراهای اسلامی شهر، سه ماه پس از استعفا و یا استیضاح شهردار فرصت دارند گزینه پیشنهادی خود را معرفی کنند و در صورت تایید نشدن گزینه های پیشنهادی، شوراهای اسلامی سه ماه دیگر برای انتخاب گزینه نهایی فرصت دارند.

تقی پور گفت شورای نیاسر بعد از بررسی گزینه های مختلف دو گزینه را به استانداری معرفی کرده که یکی از گزینه با مخالفت استانداری روبرو شده و با «مهندس نظری» موافقت می شود.

رئیس شورای اسلامی نیاسر ماه مبارک رمضان و عدم حضور مدیرکل را عامل اصلی تاخیر در برگزاری آیین تودیع و معارفه شهردار جدید نیاسر دانست.

رئیس شورای اسلامی شهر نیاسر در پاسخ به این سوال که «علت استعفای شهردار پیشین این شهر چیست؟» گفت:خودش باید درباره رفتنش توضیح بدهد.

ساعات اولیه بامداد روز یکشنبه 20/4/95 یکی از سایتهای کاشان خبری را با عنوان شورای شهر نیاسر در استانه انحلال منتشر کرد. در این خبر آمده است:« در پی صدور نامه های اخطار به شورای شهر نیاسر جهت تشکیل جلسه و معرفی شهردار، تاکنون این شورا نتوانسته است فردی را با ویژگی های مورد قبول استانداری معرفی نماید و با این حساب طبق قانون، این شورا به زودی منحل خواهد شد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.