لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای توسعۀ «منطقه فرهنگی کاشان»

معاون برنامه ریزی و اداری و مالی فرمانداری کاشان، بر ضرورت شکل گیری کارگروه مشترک برای توسعه منطقه فرهنگی کاشان تاکید کرد و گفت: در کنار هم قرار گرفتن این مناطق می تواند به روند توسعه، همه این شهرها سرعت ببخشد.

 

«مسعود خاندایی» در گفتگو با پایگاه تحلیلی خبری «مشکات آنلاین» تصریح کرد: منطقه  فرهنگی کاشان کلکسیونی از تمام هنر، زیبایی، گردشگری، اقتصاد، صنعت  و تمام ملزومات مورد نیاز یک مجموعه بشری برای اقامت موقت یا اقامت دائم است که تا کنون از بسیاری از ظرفیتهای آن استفاده نشده است.

 

او در تعریف منطقه فرهنگی کاشان گفت: طبق تعریف ما، منطقه فرهنگی کاشان شامل دلیجان، میمه، نراق، منطقه مشهد اردهال، نطنز، اردستان، آران و بیدگل و  کاشان می شود.

 

خاندایی «نگاه تک بعدی» مسئولان در وزراتخانه های ادغام شده را یکی از آفتهای توسعه دانست و افزود: برای رسیدن به  توسعه پایدار، باید بین همه ارکان جامعه توازن برقرار باشد؛ اما تاکنون اقداماتی که در منطقه کاشان صورت گرفته نامتوازن بوده است.

 

معاون برنامه ریزی فرمانداری کاشان، جامع نبودن نگاهِ برخی از مدیران را یکی از علتهای این نگاه تک بعدی دانست و گفت: به عنوان نمونه رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری کسی می شود که تخصصش باستان شناسی است. او وقتی مدیر این اداره می شود تمام رویکردش در حوزه باستان شناسی است. در حالیکه مدیری که بر این مجموعه مسلط شود باید همة ابعاد را متوازن  و متعادل جلو ببرد.

 

خاندایی ادامه داد: در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی  و در  قسمت صنعت، معدن و تجارت و  در وزارت ورزش و جوانان هم با همین مشکل روبرو  هستیم.

 

معاون فرماندار کاشان گفت مدیرانی که انتخاب می شوند باید به حوزه مسئولیت خود نگاه کلی داشته باشند تا همه شاخصه ها در کنار هم رشد کنند. در مسیر توسعه باید تعادل و توازن باشد تا جامعه مسیر صحیح خود را طی کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.