لغو تحریم ها، ایران را به مقصد گردشگری تبدیل کرد

به گزارش مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان، جمعی از خبرنگاران خارجی مقیم ایران که در آذرماه سال جاری با دعوت این مرکز به کاشان آمده بودند دیده‌ها و شنیده‌های خود از این سفر را در رسانه‌های خویش به رشته تحریر درآوردند.

 

تتسو شنتومی، رئیس دفتر خبرگزاری و روزنامه کیودو نیوز ژاپن، که با این گروه رسانه ای برای اولین بار به کاشان سفر می کرد، در بازدید خود از بناهای تاریخی گفته بود: شهرهای تاریخی جایی است که آداب و رسوم و سنت های ایران در آن زنده است.  متاسفانه مردم ژاپن اطلاع چندانی از کاشان ندارند و من خیلی خوشحال شدم که از این شهر بازدید کردم و سعیم بر این است که گزارش بسیار خوبی تهیه کنم تا در روابط دو کشور تاثیرگذار باشد.

 

آن گونه که این خبرنگار ژاپنی از سفر خود به کاشان توصیف می کند، بهترین و تاثیرگذارترین خاطراتش در کاشان مربوط به بازدید از کارگاه فرش دستبافت عتبات عالیات است که درآنجا ضمن آشنایی با پیشینه این میراث معنوی، به او این فرصت داده شد تا گره زدن ریشه های فرش را با دستان خود تجربه کند.

 

در ادامه، بخشی از گزارش وی در مورد شهرهای ایران، بخصوص  شیراز و کاشان ارائه می شود:

 

ایران یک مقصد گردشگری در مسیر پیشرفت

از زمان لغو تحریم ها علیه ایران، این کشور تبدیل به یکی از مقاصد جذاب برای گردشگری شده است.

 

یک توریست 45 ساله  بلژیکی در تخت جمشید، بعنوان یکی از بناهای باستانی ایرانی که در لیست فهرست یونسکو ثبت شده، می گوید: این سفری است که از مدت ها پیش به دنبال آن بودیم. من به خاطر مسائل سیاسی مدت ها برای سفر به ایران مردد بودم.

 

در شهرهای شیراز و کاشان خانه ها و باغ های تاریخی زیادی به چشم می خورد.

 

در شیراز، ساکنان محلی، شامگاه  در محل آرامگاه شاعر ایرانی قرن 14 میلادی،خواجه شمس الدین حافظ، گرد هم می آیند و کتاب های شعر می خوانند یا با هم گفتگو می کنند.

 

متن کامل این گزارش را که در روزنامه کیودو نیوز به چاپ رسیده و در سایت این خبرگزاری نیز به اشتراک گذاشته شده در زیر بخوانید.

 

https://english.kyodonews.jp/news/2017/01/455825.html

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.