مافیای واردات چادر مشکی سد راه تولیدکنندگان داخل

 

مشکات آنلاین: نایب رئیس اتحادیه صنف محصولات نساجی اصفهان گفت: متاسفانه افزایش قیمت چادر مشکی به مافیای واردات این محصول به کشور برمی گردد.

مرتضی منصوری با اشاره به دلایل افزایش قیمت چادر مشکی در بازار، اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل کمبود پارچه چادر مشکی با افزایش قیمت این پارچه در بازار مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه به دلیل برخورد با قاچاق واردات چادر مشکی و مافیای پشت پرده امروز بازار این محصول دچار التهاب شده است، تاکید کرد: متاسفانه افزایش قیمت چادر مشکی به مافیای واردات این محصول به کشور برمی گردد، چراکه واردات آن در کشور سودآور است.
نایب رئیس اتحادیه صنف محصولات نساجی اصفهان با بیان اینکه مطابق آمارهای مختلف سالانه بین 80 تا 100 میلیون مترمربع میزان نیاز کشور به پارچه چادر مشکی است، تصریح کرد: این میزان مصرف به طور قطع افراد بسیاری را به واردات چادر مشکی و ایجاد مافیای آن ترغیب می کند.
وی با بیان اینکه در این شرایط برخی به فکر تولید پارچه چادر مشکی افتادند، توضیح داد: پروسه تولید چادر مشکی خاص است. در بحث پتروشیمی و مواد اولیه آن مشکلی وجود ندارد، اما نوع نخ مورد نیاز تولید چادر مشکی و همچنین رنگرزی آن متفاوت است.
به گفته منصوری، نخ مورد نیاز پارچه چادر مشکی ITY است که این نخ طی چند سال گذشته تنها از سوی چند شرکت وارد کشور شده است.
وی با بیان اینکه به دلیل نیاز کشور در چند سال گذشته چند کارخانه تولید پارچه و چادر مشکی در کشور راه اندازی شد، گفت: متاسفانه نخ مورد نیاز پارچه چادر مشکی کاملا وارداتی است و به دلیل سود بالای واردات، مافیای واردات این پارچه با ایجاد مانع در مسیر ورود نخ به کشور، اجازه رونق تولید کارخانجات نساجی داخلی را گرفته اند.
نایب رئیس اتحادیه صنف محصولات نساجی اصفهان با تاکید بر اینکه با تولید این نخ در داخل، در تولید پارچه چادر مشکی خودکفا خواهیم شد، تصریح کرد: با وجود این مشکلات، خوشبختانه مدیریت و حاکمیت کشور بر خودکفایی تولید پارچه چادر مشکی و همچنین تامین نیاز داخل تاکید دارند.
وی با بیان اینکه با تولید چادر مشکی در داخل کشور دست مافیا واردات این محصول قطع می شود، گفت: در مجموع میزان تولید داخل پارچه چادر مشکی حدود 15 میلیون مترمربع است.
منصوری با بیان اینکه کره جنوبی بزرگترین تولیدکننده پارچه چادر مشکی است، افزود: بیشتر چادرهای مشکی از کره به ایران وارد می شود، از سوی دیگر به دلیل قاچاق ورود پارچه مشکی به کشور، از میزان دقیق واردات چادر مشکی آمار دقیقی وجود ندارد.
ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.