ماهانه دو هزار مورد دیالیز در کاشان انجام می‌شود

مدیر بیمارستان شهید دکتر بهشتی کاشان گفت: ماهانه 2 هزار نشست دیالیز برای بیماران کلیوی در 2 نوبت در مراکز دیالیز این بیمارستان و مرکز دیالیز اخوان انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه، دکتر سید محمد حسین مکی گفت: مرکز دیالیز بیمارستان اخوان کاشان با 32 تخت دیالیز از ابتدای امسال تحت پوشش این بیمارستان قرار گرفت که با 4 تخت بخش دیالیز بیمارستان بهشتی، تمامی بیماران کلیوی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

به گفته وی، مراکز دیالیز بیمارستان شهید دکتر بهشتی و اخوان جمعا 135 بیمار را جهت انجام دیالیز تحت پوشش دارند که تعداد 10بیمار امسال پیوند کلیه شده‌اند.

مکی تصریح کرد: کلیه اقدامات اولیه پیوند کلیه از انتخاب اهداکننده کلیه تا انجام کارهای مقدماتی قبل از عمل جراحی و مراقبت‌های بعد از پیوند در این مجتمع انجام می‌شود و بیماران فقط برای عمل پیوند به تهران اعزام می‌شوند.

مدیر بیمارستان شهید دکتر بهشتی کاشان گفت: بیماران دیالیزی در این مرکز با استفاده از خدمات بیمه به صورت رایگان درمان می‌شوند.

وی، با اشاره به این‌که در ایران به ازای هر 5 نفر یک دستگاه دیالیز وجود دارد، یادآورشد: در کاشان به ازای هر 4 نفر یک دستگاه وجود دارد که از استاندار کشوری بالاتر است.

 مکی، نقش خیران سلامت منطقه کاشان را در تامین هزینه فرانشیز داروی بیماران بی‌بضاعت این مرکز حائز اهمیت دانست و گفت: خرید دو دستگاه دیالیز به مبلغ 300 میلیون تومان، اعزام سالانه سی بیمار کلیوی بصورت رایگان به مشهد مقدس به مدت یک هفته به مبلغ 30میلون تومان، پرداخت هزینه ایاب و ذهاب تعدادی از بیماران و تامین ماهیانه مقداری از اقلام زندگی جهت بیماران کلیوی، از جمله فعالیت‌های خیرین سلامت در این حوزه دانست.

دکتر سلیمانی مسئول فنی بخش دیالیز نیز در این راستا، پیوند کلیه را یکی از آسان‌ترین جراحی‌ها اعلام کرد و افزود: به غیر از اتاق عمل جراحی، تمامی امکانات لازم برای پیوند کلیه در این مجتمع فراهم است.

عضو هیات علمی دانشگاه و فوق‌تخصص کلیه،  با اشاره به اینکه حفظ پیوند از خود این عمل هزینه بالاتر دارد، افزود: رعایت مسائل بهداشتی، چکاپ‌های سالانه، عدم مصرف داروهای مسکن و آنتی‌بیوتیک‌ها می‌تواند در کاهش این بیماری‌ها موثر واقع شود.

داوطلبان اهداء عضو می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت www.ehda.irو یا معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان نسبت به تکمیل فرم اهداء و دریافت کارت اقدام نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.