مبارزه با آفات تاغ‌زارها در آران و بیدگل انجام شد

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از انجام طرح مدیریت 2 هزار و 500 هکتار از تاغزارهای این شهرستان در قالب عملیات مبارزه با آفت‌هایی مانند موش صحرایی و ملخ کوهان‌دار خبر داد.

حمید گل‌آرایی شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات مبارزه با ملخ در نزدیک به 2 هزار هکتار و مبارزه با موش در 500 هکتار از تاغ‌زارهای بخش مرکزی و کویرات این شهرستان با هزینه ۳۵ میلیون تومان انجام شده است.

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل بیان کرد: موش عامل بیماری مشترک بین انسان و دام با نام سالک است که با گزش پشه خاکی منتقل می‌شود.

او اضافه کرد: ملخ کوهان‌دار نیز یکی از آفت‌های جنگل‌های تاغ است که در صورت کنترل‌نشدن می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری به درختان و زمین‌های کشاورزی بزند.

گل آرایی وسعت زمین‌های بیابانی آران و بیدگل را 384 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: نتیجه عملیات بیابان‌زدایی و نهال‌کاری از سال 1349 تا کنون ایجادشده، 120 هزار هکتار جنگل دست‌کاشت بیابانی در این شهرستان است که 40 درصد تاغ‌زارهای استان را تشکیل می‌دهد.

شهرستان آران و بیدگل با وسعت 605 هزار هکتار دارای 103 هزار هکتار کانون بحران و یکی از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و توفان‌های ماسه‌ای کشور است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.