مراکز رشد و نوآوری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای توسعه می‌یابد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به ایجاد مراکز رشد و نوآوری در نقاط مختلف کشور گفت: رایزنی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای راه‌اندازی 10 مرکز به صورت آزمایشی صورت گرفت که در نهایت با ایجاد هفت مرکز موافقت شده است.

به گزارش ایرنا، ابراهیم صالحی عمران سه شنبه شب در حاشیه دهمین المپیاد ورزشی استادان و کارکنان دانشگاه های فنی و حرفه‌ای کشور به خبرنگاران بیان کرد: مجوز راه‌اندازی 31 مرکز رشد و نوآوری در نقاط مختلف کشور از هیات امنای دانشگاه گرفته شده است.

وی مراکز رشد و نوآوری را نقطه پیوند بین علم و عمل دانست و افزود: هنگامی که پژوهش انجام و علم تولید شد، باید در این مرکزها تولید و خدمات در نمونه‌های کوچکتر به صورت عملی انجام پذیرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: پژوهش در مرحله نخست، مراکز رشد در مرحله دوم و واحدهای صنعتی تولیدی در مرحله سوم به عنوان یک حلقه اتصال دانشگاه و صنعت هستند و رویکرد جدید این دانشگاه نزدیک‌شدن به تجاری‌سازی است.

وی اضافه کرد: بر این اساس قرار شده تا مراکز نوآوری با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراکز آموزشی زیرمجموعه این دانشگاه در سراسر کشور راه‌اندازی شود.

صالحی عمران تاکید کرد: مرکزهای نوآوری می‌توانند به فعالیت‌های مربوط به کسب و کارهای نوپا و بسیاری از اقدام‌هایی که منجر به توسعه بهتر اشتغال با رویکرد مهارت‌محوری کمک کنند.

وی دانشگاه فنی و حرفه‌ای را جزو بزرگ‌ترین مراکز آموزشی کشور دانست و گفت: رسالت اصلی این دانشگاه تربیت کاردان، بهبود مهارت‌های نیروهای انسانی کشور و ارتباط تنگاتنگ با تولید، صنعت و خدمات است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور افزود: این دانشگاه باید در بحث اقتصاد مقاومتی بتواند نقش اصلی خود را ایفا کند و بر این اساس منابع انسانی برایش بسیار مهم می‌باشد.

وی همچنین با اشاره به بودجه هشت هزار و 500 میلیارد ریالی سال آینده دانشگاه فنی و حرفه‌ای، از رشد 13 درصدی آن نسبت به بودجه سال جاری خبر داد.

صالحی عمران عنوان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به علت مواد مصرفی، کارگاه و درس‌های عملی نیازمند بودجه بیشتری است که امید می‌رود دولت و مجلس منابع بیشتری در اختیار این دانشگاه قرار دهند تا بتوان برای بهبود کیفیت آموزش نیز اقدام کرد.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی کاشان نیز به دهمین دوره المپیاد ملی ورزشی استادان و کارمندان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور اشاره کرد و گفت: این المپیاد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی کارکنان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در بخش‌های خواهران و برادران در رشته‌های تنیس روی میز، فوتسال و والیبال برگزار خواهد شد.

احمد اشرفی افزود: 31 تیم فوتسال، 23 تیم والیبال و 100 نفر ورزش‌کار در رشته تنیس در بخش آقایان و 21 تیم و 70 نفر ورزش‌کار در رشته تنیس از بخش بانوان در دهمین دوره المپیاد ورزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای شرکت کردند.

دهمین دوره المپیاد ورزشی استادان و کارکنان دانشگاه فنی و حرفه ای با حضور یک هزار و 300 نفر ورزشکار از دوم تا هشتم بهمن ماه به میزبانی سالن ورزشی دانشکده فنی و حرفه ای شهید رجایی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.