مردم سنگ تمام بگذارند تا کاشان شهر کتاب شود

.همزمان با فرار سیدن 24 آبان رو کتاب و کتابخوانی زنگ کتاب در 310 واحد آموزشی شهرستان کاشان به صدا درآمد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کاشان در مدرسه ابتدایی «اکبر طالبیان» مقدم گفت: به مناسبت یکصدمین سال تاسیس آموزش و پروش کاشان، با همکاری این اداره 100 کتابخانه مدرسه های شهرستان تجهیز و نوسازی می شود.

«مصطفی جوادی مقدم» افزود: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی جشن اهدای کتاب در مدرسه ها همزمان با اجرای صبحگاه های کتاب در مدارس در راستای نامزدی شهر کاشان به عنوان پایتختی کتاب ایران آغاز می شود.

مصطفی جوادی مقدم گفت:از سه سال گذشته یکی از شهرهای ایران به عنوان پایتخت کتاب معرفی شده است که کاشان در این مدت طرح های زیادی را برای گرفتن این عنوان برگزار کرده است.

وی افزود: شهرستان کاشان در این مدت سه سال برای گرفتن عنوان پایتختی کتاب ایران و در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی زیرساخت های مناسب مانند تجهیز مدارس به کتابخانه، فروش کتاب و نهادینه کردن ضرروت امر کتابخوانی در شهر را اجرا کرده است.

جوادی مقدم تصریح کرد: کاشان از میان 99 شهر ایران به عنوان یکی از نامزدهای نهایی پایتخت کتاب ایران معرفی شده که باید تا 20 آذرماه برنامه و طرح های خود را به وزارت خانه اعلام کند تا در اسفند سال جاری شهر پایتخت کتاب از سوی مسئولان با توجه به برنامه های اجرایی شده زمینه کتاب و کتابخوانی معرفی می شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: باید برای گسترش و ترویج مطالعه در جامعه از مدارس و مهدکودک ها شروع کنیم که بدین منظور امسال مجموعه های فرهنگی شهر تلاش می کنند با تحقق این امر از آسیب هایی که در طول سال های گذشته به واسطه نخواندن کتاب در جامعه وجود داشته جلوگیری کنیم.

جوادی مقدم برگزاری صبحگاه کتاب در مدارس، جشن اهدا کتاب، تقدیر از فعالان، رونمایی از کتاب ها و تجهیز کتابخانه های مدارس با همکارس آموزش و پرورش را از مهمترین برنامه هفته کتاب در کاشان ذکر کرد.

همچنین رئیس اداره آموزش و پرورش در آیین زنگِ کتاب اظهار داشت: اگر کتاب را از ما بگیرند انگار هوا را گرفته اند و اگر ملتی با کتاب مانوس نباشد یک کشور مرده است هرچند که زنده باشد.

«محمود خدمتی» افزود: باید تلاش کنیم تا کشور پویا و زنده را با ترویج فرهنگ کتابخوانی درمان تمام اقشار مردم داشته باشیم

وی تصریحی کرد: با توجه به اینکه امسال کاشان به عنوان نامزد پایتخت کتاب ایران معرفی شده باید همه مسئولان و مردم سنگ تمام بگذارند تا بتوانیم با اجرای برنامه های مناسب عنوان پایتختی کتاب ایران را برای شهرمان به ارمغان بیاوریم.

خدمتی با اشاره به برگزاری زنگ کتاب در 310 واحد آموزشی این شهرستان گفت: در طول هفته صبحگاه های کتاب درمدراس مختلف برگزار می شود که نویسنده در راستای تشویق دانش اموزان کتاب خود را معرفی کرده و با اهدا آن به دانش اموزان آنها را به امر مطالعه بیشتر ترغیب می کند.

همچنین درپایان این مراسم از کتابخانه و سایت کامپیوتر مدرسه طالبیان با حضور مسئولان و خانواده خیر مدرسه ساز طالبیان افتتاح شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.