مسابقه بزرگ تیتر زنی مشکات آنلاین

پایگاه تحلیلی خبری مشکات آنلاین همزمان با برگزاری نمایشگاه مطبوعات مسابقه‌ای را برای علاقه‌مندان به عرصه خبر و روزنامه نگاری ترتیب داده است.

شرکت‌کنندگان با توجه به دو متن ارائه شده می‌توانند تیترهای خود را برای شرکت در مسابقه  تا جمعه 12 آبان‌ماه با مراجعه به کانال تلگرامی مشکات آنلاین به آدرس @meshkatonline_ir  برای ادمین کانال ارسال کنید.

 

به 23 تیتر برگزیده در تاریخ 15 آذرماه، سالروز ولادت حضرت ختمی مرتبت پیامبرگرامی اسلام جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

متن نخست:

خورشید سوزان بی هیچ زحمتی بر کاشان فرود آمده است. شهر ؛ آسمان به این صافی به خود ندیده است. مثل دل آدم هایش. صاف و ساده ، مهربان و دوست داشتی.

مردمان کویر همیشه همین گونه اند. بی ریا و کم توقع. شهر از آن طرف ؛ تکیه بر کوههای مرتفع زده است که دل آسمان را شکافته و سمبل پایداری و استقامت است.

آسمان سال به سال صاف تر شده است. پا در شانزدهمین سال خسکسالی می گذارد که در عطش ابرها می سوزد ولی همچنان مقاوم و استوار است. منتظر لکه ای ابر است تا در آغوش کشد ولی خبری نیست.

دست دعای شهر به سوی آسمان دراز شده است. تا ابرها بیایند و ببارند. تا انبوهی از ابرها آسمان را فراگیرد و قطرات باران جاری گردد.

باران ببارد تا تلنگر آن بر شیشه های نازک اندیشه ، یادمان بیاورد ؛ قدردان قطره قطره آن باشیم و برای مصرف آن دقت کنیم. ناغافل ریخت و پاش نکنیم. پای علف های هرز ناآگاهی و بی توجهی در حوزه کشاورزی و فضای سبز نریزیم و در آوردن صنایع آب بر دقت کنیم.

زندگی جاری است. مردم درتکاپوی کار و اشتغال روزها را به شب می رسانند و شب هنگام صدای بازی کودکان از پنجره های شهر به هوا بلند است ولی «آب» جان مایه حیات در حال کم شدن است ؛ آن را دریابیم.

 

متن دوم:

برگزاری همایش بزرگ فرهیختگان و اندیشمندان کاشان در سالن بزرگ اجتماعات سایت تاریخی سیلک نوید دهنده ی این امید است که همگرایی ظرفیت ها و قابلیت ها برای آفرینش فصلی نو از تاریخ منطقه ی بزرگ کاشان شکوفه زده است.

دبیر همایش با بیان این رخداد بزرگ فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی در کاشان گفت: علما ، بزرگان ، دانشگاهیان و فرهیختگان کاشانی یا غیر کاشانی که دل در گروه این مرز و بوم دارند اعلام می نمایند ؛ وقت آن رسیده تا اختلافات نظر و سلایق داخلی را فرونهاد و شهر آباء و اجداد خود را در جایگاه واقعی استوار نمایند.

وی یادآور شد: برگزاری همایش در سایت «سیلک» بیانگر یادآور این نکته مهم است که اندیشمندان این آب و خاک7500 سال پیش نختسین مدنیت شهری را بنا نهاده و برای علم ، هنر و صنعت و تربیت علما ، دانشمندان همت نموده اند و اکنون فرزندان کاشان برای تداوم راه نیاکان خود همت نموده اند.

دبیر همایش تاکید کرد: کاشان قطب صنعت است و تولیدات فرش ماشینی رکوردار جهانی است. کاشان قطب گردشگری چهار فصل از کویر تا کوهستان است و باغات گل و گلاب هوش از سر هر گردشگر ایرانی و خارجی می رباید و در بافت تاریخی کاشان به گردش می آورد. کاشان قطب هنر ، مهد علم و شهر قرآن و نهج البلاغه است. و کاشان ؛ نخستین شهر جهان برای رسیدن به جایگاه واقعی و مطلوب خود در آستانه جدایی از نیم جهان و استان شدن است. کاشان یکی از بهترین و برترین های کشور است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.