مشارکت دانشگاه کاشان و شرکت‌های تخصصی چین در فناوری‌های خورشیدی

به اهتمام پژوهش‌کده انرژی و دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه کاشان، هیئتی مرکب از پنج نفر از اعضای محترم هیات علمی دانشگاه کاشان و همچنین مدیرعامل ستاد توسعه این دانشگاه در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ به کشور چین اعزام شدند.

«محمد نظیفی‌فرد» عضو هیات علمی پژوهش‌کده انرژی، هدف از این سفر را بازدید و مذاکره با چندین شرکت مادر تخصصی در زمینه علوم و فناوری «فتوولتائیک» و دانش فنی تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی عنوان کرد و افزود: توسعه فناوری فتوولتائیک در داخل کشور از طریق توسعه درون‌زا و تکیه بر توان دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی با همکاری فعالانه با پیشگامان این فناوری در جهان از اهداف کلان توسعه فناوری انرژی خورشیدی در ایران است.

وی خاطرنشان کرد: با چنین دیدگاهی بازدید تخصصی از بزرگ‌ترین شرکت تولید پنل‌های خورشیدی در کشور چین با ظرفیت یک گیگاوات پنل خورشیدی مونوکریستال در سال از برنامه‌های اصلی این سفر علمی بوده است.

نظیفی‌فرد اظهارکرد: با توجه به رایزنی‌های انجام‌شده توسط هیئت اعزامی، امکان تعریف پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و همچنین اعزام پژوهش‌گر از دانشگاه کاشان در زمینه ساخت سلول‌های سیلیکونی کریستالی و فناوری چند اتصالی با بخش تحقیق و توسعه شرکت‌های مذکور فراهم آمده است.

لازم به ذکر است با توجه به بازار گسترده برق خورشیدی در آینده‌ای نزدیک در ایران و حمایت‌های مناسب دولت از منابع انرژی تجدیدپذیر، بومی‌سازی و تجاری‌سازی تجهیزات فناوری‌های انرژی خورشیدی و همچنین تربیت نیروی انسانی توان‌مند، خلاق و متخصص در حوزه‌های تحقیق، توسعه و ساخت و راه‌اندازی فناوری‌های انرژی خورشیدی از اهمیت بالایی برخوردار شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.