مصرف 90 درصد آب کاشان در بخش کشاورزی

رئیس شرکت آب و فاضلاب کاشان با اشاره به کمبود آب در این منطقه گفت برای تامین آب شرب مردم، روزانه 9 میلیون لیتر آب شیرین‌سازی می شود که این موضوع نشان دهنده کاهش کیفیت آب در کاشان است.

«محمدرضا اسدی» در نشست خبری خود، در آخرین روز از هفته صرفه جویی آب گفت: بیش از سه و نیم درصد از آب مورد نظر مردم منطقه توسط آب شیرین‌کن‌ها تامین می شود که این یک هشدار جدی برای همه منطقه است.

وی مدیریت بهینه منابع آبی را یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با خشکسالی و کاهش کیفیت منابع آبی منطقه دانست و افزود: هر میزان که آب کمتری از سفره های زیرزمینی استخراج کنیم، کیفیت آب بیشتر می شود و از سوی دیگر این کار خود نوعی سرمایه گذاری در منطقه است و سرمایه گذاری برای حفظ آب، ارزشمندترین نوع سرمایه گذاری در منطقه کویری کاشان است که به استمرار حیات منطقه می انجامد.

مدیرعالمل شرکت آب و فاضلاب شهرستان کاشان تصریح کرد: حدود 6 تا 7 درصد آب تولید شده در کاشان به مصارف خانگی اختصاص دارد و بیش از 90 درصد آن در بخش کشاورزی و صنعت مصرف می شود.

اسدی از کاهش پنج و دو دهم درصدی مصرف آب در منطقه کاشان خبرداد و گفت: این میزان صرفه جویی در مصرف آب سالانه برابر رشد میزان انشعاب است که از طریق اطلاع رسانی و فرهنگ سازی انجام شده است.

وی تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی همکاران من در آبفای کاشان امروز باکیفیت ترین و سالم ترین آب بهداشتی در اختیار شهروندان کاشانی قرار می گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.