مطالعه حریم و بستر رودخانه‌های کاشان انجام شد

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهانگفت: مطالعات حریم و بستر ۶۰۰ کیلومتر رودخانه‌های موجود در شهرستان کاشان انجام شده است.

به گزارش ایرنا، منصور شیشه‌فروش دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران کاشان به گزارش‌گیری اعتبارهای پیش‌بینی‌شده برای مدیریت بحران این شهرستان اشاره کرد و افزود: مطالعه‌ها پایان یافته و تا کنون ۴۰ درصد از رودخانه‌ها در بخش‌های برزک، قمصر و نیاسر و شهر کاشان با همکاری بهره‌برداران و ساکنان این نقاط سامان‌دهی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی و ساخت سیل‌بند از سوی شهرداری‌ها در قمصر و نیاسربیان کرد: برای تامین آب آشامیدنی در شرایط اضطراری ۱۲ حلقه چاه آب در این شهرستان حفر و شبکه‌گذاری آن‌ها نیز انجام شد.

مدیرکل بحران استان اصفهان اضافه کرد: ۲۵ کلیومتر اصلاح خط انتقال و ۱۲ کیلومتر اصلاح شبکه‌های انتقال آب نیز با هدف جلوگیری از هدررفت آب در شهرستان کاشان اجرا شده است.

وی تشریح کرد: در طرح اصلاح شبکه‌های انتقال آب، از لوله‌های خاصی بهره‌گیری شد تا در برابر زمین‌لرزه مقاوم باشد و از این رو برای ۱۲ کیلومتر آن ۹ میلیارد تومان هزینه شد.

شیشه‌فروش همچنین ساخت ذخیره منبع آب و پیش‌بینی ژنراتورهای برق اضطراری را یادآور شد و عنوان کرد: برای جلوگیری از ورود سیل به زمین‌های کشاورزی و نقاط مسکونی نیز طرح‌های آبخوان‌داری و آبخیزداری با ارزش ۷ میلیارد تومان در بخش‌های مرکزی، قمصر و برزک این شهرستان برنامه‌ریزی شده است.

مساحت حوزه آبریز منطقه کاشان افزون بر ۱۰ هزار کیلومترمربع شامل ۱۶ زیرحوزه است که از شمال غرب (رودخانه شوراب) تا جنوب شرق (رودخانه تتماج) ادامه دارد.

شهرستان کاشان شامل چهار بخش مرکزی، برزک، نیاسر و قمصر با جمعیت افزون بر ۳۶۵ هزار نفر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.