مهمترین سایزی که انسان باید بداند سایز دهانش است

علی رضا پورعسگری،  عضو و رئیس کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کاشان در نطق پیش از دستور خود به آنچه که او توهین «علی هاشمی طاهری» به اعضای لیست همدلی می‌نامید پاسخ داد.

 

وی در این نطق تاکید کرده که مهمترین سایزی که انسان باید بداند سایز دهانش است.

 

جدل لفظی پورعسگری و هاشمی طاهری از اواخر شورای چهارم آغاز شد. هاشمی در قامت مدافع «سید محمد ناظم رضوی» شهردار سابق کاشان تلاش می کرد طرح سوال چند نفر از اعضای شورا از شهردار وقت را سیاسی جلوه دهد. او در جلسه طرح سوال گفته بود که برای شورای پنجم برنامه دارد.

 

علی رضا پورعسگری در آن جلسه به پیروزی ائتلاف شهر همدلی اشاره کرده و گفته بود که علی هاشمی در شورای پنجم سرجایش می نشیند.

 

کنار گذاشتن شهردار محبوب هاشمی طاهری، باعث شد او بی پرواتر از گذشته به لیست همدلی حمله کند و در یکی از جلسات شورا گفت که باید برای رفتن ناظم رضوی خرما پخش کنند.

 

حالا پورعسگری از تریبون رسمی شورا و در یک نطق کوتاه هاشمی طاهری را به رعایت ادب توصیه کرده است.

 

او گفته رفتار هاشمی باعث وهن جریان اصولگراییاست و این موضوع را با آیت الله نمازی، امام جمعه کاشان هم مطرح کرده است.

 

او در قسمتی از این نامه نوشته است: این پرسش همیشه برای من وجود دارد که چگونه انسان ها می توانند با تحقیر  و توهین به دیگران احساس بزرگی کنند؟

 

متن کامل نطق پورعسگری بدین شرح است:

 

آیه 10  سوره مبارک بقره :

في‏ قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزادَهُمُ اللَّهُ مَرَضاً وَ لَهُمْ عَذابٌ أَليمٌ بِما کانُوا يَکْذِبُونَ

در دلهای آنان یک نوع بیماری است؛ خداوند بر بیماری آنان افزوده؛ و به خاطر دروغ‌هایی که می‌گفتند، عذاب دردناکی در انتظار آنهاست.

 

ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و در آستانه ماه شور و عزای حسینی به پیشگاه مردم متدین و حسینی کاشان ، موکلین عزیز ، اعضای محترم شورای اسلامی شهر ، همکاران خوبم در شهرداری کاشان ادای احترام نموده و توفیق عزاداری همراه با معرفت را برای همه آرزو می‌کنم و امیدوارم روز بروز با تعالیم آن دردانه عالم راه سعادت و نیک‌بختی را طی و خدمت به مردم مومن کاشان را در کارنامه اعمال خیر خود ثبت نماییم.

 

مقدمه

پس از بحث من و آقای هاشمی طاهری در یکی از جلسات و انتشار فایل صوتی آن در فضای مجازی و به دنبال آن گلایه مندی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه عزیز کاشان به احترام جایگاه این شخصیت روحانی بزرگ و همچنین درخواست برخی از دوستان ایثارگر برای پایان دادن به این بحث‌ها ، من تمکین نموده و قرار شد اگر بحثی وجود داشت به صورت خصوصی مطرح شود تا جو صمیمی و رفاقت بر شورا حکم‌فرما شود؛ اما متاسفانه این حسن نیت با پاسخ متناسب از فرد مقابل مواجه نشد و شاهد آن بودیم که هواداران و حامیان لیست همدلی به عنوان افرادی بی مغز نامیده می‌شوند…مردم آگاه هستند و حساسیت خود را که نتیجه رفتار و سکنات اشخاص است نشان دادند و بهترین تصمیم را در انتخابات شوراها گرفتند.

 

تصمیم به پاسخ این رفتار ناشایست و غیر اخلاقی را نداشتم اما نهایتا با پیگیری دوستان و حامیان لیست همدلی که مخاطب این توهین قرار گرفته تصمیم گرفتم پاسخ مناسب به این رفتار داشته باشم؛ برای خود این حق قانونی و شرعی را قائلم که بر خلاف جناب هاشمی طاهری که مباحث غیر اخلاقی و غیر مودبانه و حساب نشده را در کف جامعه مطرح می‌کنند موضع خود را از تریبون رسمی شورا اعلام نمایم.

 

نزدیک به 4 ماه است که از انتخابات شورای اسلامی شهر کاشان می گذرد. انتخابات و نتیجه آن هرچه بود تمام شد بنابراین رقابت ها باید جای خود را به رفاقت‌ها بدهد. مقام معظم رهبری مد ظله العالی در مناسبت های مختلف فرموده اند: رعایت انضباط و پایبندی به قانون در سه مرحله‌ی «قبل از انتخابات، روز انتخابات و بعد از انتخابات» بسیار با اهمیت است.معظم له همچنین فرمودند: پذیرش نتیجه انتخابات « یک حق الناس » است. ایشان می فرمایند: هر کسی رای بیاورد برنده اصلی انتخابات مردم و نظام ایران هستند.

 

تقریبا سرتاسر ایران در شهر و روستا این رهنمون‌های رهبری عزیز را نصب العین خود قرار داده‌اند و نخبگان و  بزرگان و ریش سفیدان به همراه منتخبان مردم بدون توجه به اخلال‌گری‌های مغرضان کمر همت به آبادانی، توسعه و پیشرفت شهر یا روستای خود بسته‍‌اند اما در کاشان انگار همه چیز متفاوت است. کاشان چهار ماهی است که صحنه بدعت‌های رنگارنگ است. این روزها دیگر کسی کاشان را به نام دارالمومنین نمی شناسد. این روزها دیگر کسی کاشان را به نام شهر نهج البلاغه نمی شناسد. این روزها دیگر کسی کاشان را به نام دار الولایه نمی شناسد. میدانید چرا؟

چون این روزها در کاشان به همه چیز پشت کرده ایم. کاملا خلاف منویات رهبری عزیز و خلاف نص صریح قرآن و نهج البلاغه رفتار می کنیم.صدای ولایت ولایت‌مان گوش عالم  و آدم را کر کرده است. به راستی کاشان را چه شده است؟

 

رهبری عزیز می‌فرمایندپذیرش نتیجه انتخابات « یک حق الناس » است وای از دست کسانی که این حق الناس را ضایع می کنند و نادیده می گیرند.

رهبری عزیز می فرمایند دوران انتخابات دوران شور و التهاب است با پایان گرفتن انتخابات باید هیجان و التهاب، جای خود را به متانت و رفاقت و همکاری بدهد وای از دست کسانی که همچنان به التهاب و تنش آفرینی دامن می زنند.

رهبر عزیز می فرمایند پس از انتخابات باید از هرگونه رفتار و گفتار تحریک آمیز و بدگمانانه پرهیز شود وای از دست کسی که  تا سخنی تحریک آمیز و بدگمانانه افاضه نفرماید روزش شب نمی شود.

مقام معظم رهبری می فرمایند در امر انتخابات مرّ قانون باید عمل بشود؛ مرّ قانون باید عمل بشود. نتیجه‌ی انتخابات ملت هرچه شد، این معتبر است، این قانون است. به راستی چه کسی در کاشان با وجود گذشت چهار ماه از اعلام نتیجه انتخابات ، قانون شکنی می کند؟

این پرسش همیشه برای من وجود دارد که چگونه انسان ها می توانند با تحقیر  و توهین به دیگران احساس بزرگی کنند؟

 نویسنده این مطلب معتقد است مهم ترین سایزی که انسان باید بداند سایز دهانش است. و باید بداند بازی کردن با احساسات مردم زرنگی نیست بلکه ….. است.

 

اعضای محترم شورا ، مردم شریف و متدین کاشان ، اصحاب دلسوز رسانه

مردم متدین و با ایمان کاشان با هزاران امید و اعتماد و علی رغم تلاش‌های غواگرایانه بعضی صاحبان زر و زور و تزویر  همچون همیشه هوشیارانه در 29 اردیبهشت به پای صندوق های رای آمدند و از میان بیش از یکصد و پنجاه تن از عزیزانی که خود را برای  حضور در شورای اسلامی شهر به مردم عرضه کرده بودند جمعی را برای خدمت در دوره پنجم شورای اسلامی شهر برگزیدند که اکثریت آن را ائتلافی از دو جریان اصیل و ریشه دار و با سابقه انقلابی در پیش و بعد از انقلاب و در کوران 8 ساله دفاع مقدس با حضور شخصیت های خوشنام،باتجربه ،متدین ،انقلابی و ایثارگر بنام ائتلاف شهر همدلی تشکیل می داد ، منتخبین مردم در این لیست با اعتقاد به خدمت خالصانه ، بدور از هرگونه شائبه منافشات سیاسی و صرفا با قصد توسعه متوازن ، سالم ، قانونمند و پر شتاب شهر و فارغ از فشار بیرونی و خدای ناکرده تامین مصالح شخصی و گروهی  با تمام توان علمی ، تخصصی و تجربی خود پای در این میدان گذاشته تا همراه سایر منتخبین محترم به وظیفه قانونی خود و دینی که در قبال اعتماد مردم بر گردن خویش می دید عمل نماید .بدین منظور ضمن بررسی دقیق مسائل و مشکلات شهر و شرایط بوجود آمده در دوره اخیر مدیریت شهری با اقتدار به حسن اعتماد موکلین خود پاسخ دهد . در این راستا ضمن تاکید جدی در جلوگیری از روند غیر قابل قبول مدیریت اداره شهرداری ، خوشبختانه توانست فردی با دانش و با تجربه را برای اداره و مدیریت شهر برگزیند که بحمدالله عمده شاخص های مورد نیاز برخوردار و امیدواریم با پشتیبانی مردم و اعضای محترم شورا شاهد تحولات عظیم و درخشان در شهر باشیم.

 

متاسفانه باید به عرض مردم شریف کاشان برسانیم که علی رغم همه این تلاشها ، جناب هاشمی طاهری از اعضای محترم شورا از آغازین روزهای مبارزات انتخاباتی جانب اخلاق و رعایت مصالح شهر را ننموده و هر از گاهی از تریبون های رسمی و غیر رسمی از تمکین به رای مردم سر باز زده و در آخرین مورد در هفته گذشته شاهد هتک حرمت  اعضای لیست همدلی توسط ایشان و بکار گیری سخیف ترین تعابیر که نه در شان مردم و نه در شان منتخبین بلکه مشخصا در شان خود ایشان است  در رسانه ها و فضای مجازی بودیم .

 

مردم عزیز کاشان ، ما پیش از این و این بار نیز گلایه خود را از اینگونه حرکات که متاسفانه  تحت  پوشش فردی خودسر از جریان اصولگرایان و اصولگرایی انجام میگیرد را محضر نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه معزز کاشان عرض کرده ایم وهمچنین به سایر عزیزان عضو شورا نسبت به عواقب اینگونه حرکات که باعث بدنامی کاشان و کاشانیها و وهن جریان اصولگرایی و ایثارگری می باشد هشدار داده ایم و این بار نیز در حضور شما عزیزان تاکید میکنیم که برای خدمت در امر توسعه ، پیشرفت و آبادانی شهر به همراه شهردار منتخب  ذره ای تردید به دل راه نداده و اجازه رفتارهای خودسرانه و غیرشرعی و قانونی را به هیچ وجه نداده و  دست آحاد مردم دلسوز شهر، گروهها و احزاب از همه جریانات سیاسی و مستقل ، دستگاههای اجرایی و بویژه منتخبین مردم را به گرمی می فشاریم و متعهد می شویم فرصت های کوتاه خدمت را پاس داریم و بی توجه به  سم پاشی ها و تلاش های مذبوحانه ای که توسط معدود افرادی که منافع خود را در دوره جدید در معرض خطر می بینند کمر همت بسته و خود و سایر اعضای عزیز را به تبعیت از قانون و شیوه های اجرایی و رعایت آیین نامه های مربوطه در عین نظارت دقیق و شفاف بر حوزه تحت نظر خود توصیه میکنیم ، در غیر اینصورت هر گونه  اخلال و سنگ اندازی در مسیر حرکت منسجم و قانونی شورا را با مردم فهیم با صراحت بیان خواهیم کرد تا خود تکلیف شان را با کارشکنان روشن نمایند .

 

در انتها ضمن عذرخواهی از مردم عزیز و همکاران گرامی این شعر را به جناب هاشمی طاهری تقدیم می نمایم :

 

آنکس که بدم گفت ،بدی سیرت اوست

وان کس که مرا گفت نکو ،خود نیکوست

 

حال متکلم از کلامش پیداست

از کوزه همان برون تراود که در اوست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.