«مونسان» کاشان نمی‌آید

دومین همایش توسعه و ترویج بوم گردی و صنایع دستی روستایی کاشان و آران و بیدگل با محوریت صنایع دستی روستایی، دوشنبه ۱۲ شهریور از ساعت ۹ الی ۱۳ در مجتمع خورشید اردهال کاشان برگزار می‌شود.

به گزارش کاشان نیوز، در دعوتنامه این همایش حضور «علی‌اصغر مونسان»، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری کشور نیز ذکر شده است. اما به گفته روابط عمومی اداره میراث فرهنگی کاشان، به علت همزمانی با همایش گردشگری در برج میلاد، مونسان در کاشان حضور نخواهد داشت و دکتر محمودیان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در این همایش شرکت خواهد کرد.

نماینده کاشان و آران و بیدگل، در نشست خبری ماه گذشته اعلام کرده بود برای آیین افتتاح نخستین نمایشگاه صنایع دستی روستایی که از تاریخ ۹ تا ۱۶ شهریورماه در مشهد اردهال برگزار خواهد شد، رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی کشور، به کاشان خواهد آمد و این نمایشگاه در تقویم سازمان میراث فرهنگی ثبت خواهد شد تا به‌صورت سالانه در همین مکان برگزار شود.

اما با گذشت چند روز از ۹ شهریور، این نمایشگاه برگزار نشده و خبری مبنی بر برگزاری آن نیز اعلام نمی‌شود. همچنین برنامه‌ای برای سفر مونسان به کاشان نیز اعلام نمی‌شود‌. این برنامه از اوایل تیرماه امسال توسط دفتر نماینده مجلس برنامه‌ریزی شده بود و بر طبق نامه‌ای به اداره میراث فرهنگی کاشان اعلام و از ریاست این اداره برای شرکت در همایش بوم‌گردی روستایی دعوت شده بود.

سیدجواد ساداتی‌نژاد،  در نشست خبری خود پیگیری بحث تفویض اختیار به اداره میراث فرهنگی کاشان و رفع مشکلات تخصیص اعتبار به بناهای تاریخی کاشان را به سفر مونسان به کاشان موکول کرده بود.

حالا این سوال مطرح است که چرا همایش و برنامه‌ای که بهانه‌ی سفر معاون رئیس‌جمهور به کاشان می‌شود و برای آن از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی شده، یک‌باره بهم می‌ریزد و به طور کامل ملغی می‌شود. مسئولیت این فرصتی که از دست کاشان رفته بر عهده کیست؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.