میز ویژه کاشان در بانک ملی ایران ایجاد می‌شود

مدیرعامل بانک ملی ایران از ایجاد میز ویژه کاشان با اعطای 50 میلیارد ریال در تهران برای تولیدکنندگان بدون نیاز به طی فرآیندهای اداری در مرکز استان اصفهان خبر داد.

به گزارش ایرنا، «محمدرضا حسین‌زاده» چهارشنبه‌شب ۱۳ تیرماه در نشست هم‌اندیشی رفع مشکلات صنایع کاشان گفت: طرح‌های با بیش از 50 میلیارد ریال واحدهای تولیدی و صنعتی این منطقه از این پس به‌صورت ویژه در تهران بررسی و کارشناسی خواهد شد.

وی همچنین از تفویض اختیار بانک ملی استان اصفهان به بانک ملی کاشان خبر داد و افزود: اختیارات بانک‌های این شهرستان متناسب با توان کارشناسی آن‌ها به‌منظور کاهش فرآیندهای اداری باید افزایش یابد.

مدیرعامل بانک ملی ایران اضافه کرد: ایجاد محدودیت برای صاحبان صنایع و بازرگانان در شرایط اقتصادی موجود از سوی برخی بانک‌ها ناجوانمردانه و فرصت‌طلبی است؛ نرخ سود بانکی بالاتر از مصوبه شورای پول و اعتبار خلاف قانون بوده و بانک‌های دولتی حق ندارند بخشی از وام را گرو نگه‌دارند و شهروندان باید موارد تخلف را گزارش کنند.

حسین زاده با اشاره به استقبال بانک ملی از «ال سی» داخلی به‌عنوان عامل رونق اقتصاد کشور گفت: در شورای هماهنگی بانک‌های دولتی یکی از اصول مورد تاکید پشتیبانی از واحدهای صنعتی و تولیدی به‌منظور جلوگیری از توقف فعالیت و تعطیلی آن‌هاست.

مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد: شرایط اقتصادی خاص برخی تنگناها را تحمیل خواهد کرد که از جمله راه‌کارهای برون‌رفت از آن کاهش اهمیت و قدرت دلار است و این امر در گرو بهره‌گیری از ارزهای محلی و ملی است.

مدیرعامل بانک ملی ایران به همراه معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی برای بررسی مشکلات صنایع کاشان به این شهرستان سفر کرده است.

بیش از یک هزار و 200 واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ در شهرستان کاشان وجود دارد که بیشتر آن‌ها در زمینه تولید فرش ماشینی فعالیت می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.