نبرد با ظلم و ظالم در هر زمان و هر مکانی می تواند باشد

سعید ابریشمی راد: عاشورا اتفاقی بی تکرار ولی همیشگی است.  نبرد با ظلم و ظالم در هر زمان و هر مکانی می‌تواند باشد. جنگ دائمی بین خیر و شر وجود دارد. افسوس نخوریم که چرا در قیام عاشورا حضور نداشتیم، چرا که در هرزمانی و در هر مکانی نبردی بین حق و باطل وجود دارد.

 

حوریه شیوا – مشکات آنلاین: امسال نیز همچون سال گذشته، روز نخست ماه عزای حسینی، سازمان زیباسازی با همکاری مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان، مراسم آئین چاووش محرم  را برگزار کرد.

این مراسم از ساعت ۱۰ صبح یکشنبه، اول محرم، با نوای محزون دمّام از مسجد میرعماد شروع شد و عزادارن حسینی به همراه دمام زنان، به سمت  تیمچه امین‌الدوله حرکت کردند.

پس از شعرخوانی آیینی جعفر رسول‌زاده، نوای چاووش‌خوانی با صدای ذاکر اهل‌بیت حاج علی موبدی انجام شد و بعدازآن شهردار کاشان به ایراد سخن پرداخت.

سعید ابریشمی راد ضمن عرض خیرمقدم به عزاداران حسینی، از تیمچه امین‌الدوله با عنوان مهم‌ترین، زیباترین و پرشورترین مکان عزاداری اباعبدالله یاد کرد و گفت: صدها سال است این مکان، با خود نوای اشک و آه و سوز حسینی دارد.

او ضمن اشاره به اینکه هر کس بخواهد آبرو بگیرد، خودش را به حسین پیوند می‌زند گفت: شهرداری کاشان هم می‌خواهد به‌نوعی خودش را بین عشاق حضرت جا بدهد و خادم این آستان باشد. در همین راستا شهرداری این افتخار را دارد که آغاز محرم را گرامی بدارد و همکاران ما در حوزه خدمات شهری بازار هم به‌طور نمادین، تیمچه امین‌الدوله را تمیز و غبارروبی می‌کنند تا فضای آن چهره تمیز و مرتبی برای عزاداران داشته باشد.

شهردار کاشان در ادامه گفت: عاشورا اتفاقی بی تکرار ولی همیشگی است.  نبرد با ظلم و ظالم در هر زمان و هر مکانی می‌تواند باشد.

جنگ دائمی بین خیر و شر وجود دارد. افسوس نخوریم که چرا در قیام عاشورا حضور نداشتیم، چرا که در هرزمانی و در هر مکانی نبردی بین حق و باطل وجود دارد.

یک کد در پیام عاشورا هست، خداوند در قرآن می‌فرماید: اگر خدا را یاری کردید، شما را یاری می‌کنم. این کد  به آن سخن امام حسین که گفتند آیا کسی هست مرا یاری کند پیوند می‌خورد و مسلمان واقعی باید یاریگر حق باشد.

او در پایان گفت: مبادا تنها مسلمان شناسنامه‌ای باشیم و فریادرس و یاریگر حق نباشیم. کسانی که به حسین سنگ زدند،  مسلمان بودند و با وضو این کار را انجام دادند. فکر نکنیم داشتن دین و خواندن نماز برای تشخیص حق کافی است، باید آزاده بود تا به جمع حق‌طلبان واقعی پیوست.

پایان‌بخش این مراسم، سقاخوانی توسط «سقایان ضیغمی کاشان» و بعد از آن اجرای پرده خوانی و نقالی بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.