نخستین جشنواره «خربزه سفید» در سفیدشهر برگزار می‌شود

رئیس شورای اسلامی سفیدشهر از برگزاری نخستین جشنواره «خربزه سفید» در پارک زنده یاد باقری سفیدشهر در پنج‌شنبه ۳۱ خرداد از ساعت ۲۱ تا ۲۴ خبر داد.

حسن نظری رئیس شورای اسلامی سفیدشهر، در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در کاشان اظهارداشت: همزمان با این جشنواره20 غرفه به ارائه محصولاتی نظیر سوغات محلی، صنایع‌دستی، غذا‌های سنتی ایرانی، دم‌نوش‌ها و دارو‌های گیاهی می‌پردازد.

نظری هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی هرچه بیشتر شهروندان به‌ویژه جوانان با آیین‌ها و سنت‌های قدیمی و اصیل ایرانی و حمایت از تولیدات محلی اعلام کرد.

سید محمد ساداتی‌نژاد، مدیرعامل انجمن دوستداران میراث فرهنگی سفیدشهر نیز در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در مورد برگزاری این جشنواره اظهارداشت: کاشت خربزه در منطقه سفیدشهر از سالیان دور رواج داشته‌است؛ به‌گونه‌ای که جهان‌گردان و گردش‌گران اروپایی که در فصل برداشت خربزه از سفیدشهر( نصرآباد) عبور کرده و از آن تناول کرده‌اند، در سفرنامه‌های خود به خربزه و هندوانه نصرآباد اشاره کرده و شیرینی و خوش‌طعمی متفاوت و منحصر به‌فرد آن‌را یادآوری کرده‌اند.

ساداتی‌نژاد خربزه های شاه‌آبادی ، نصرآبادی، نارنجی، دستمبو، برگشتی، گرمک، سیاه‌پوست، برگ نی، پوست ماری، تخم‌قند، صابونی، بومی، ریش‌بابا و هشت‌خط را از انواع خربزه‌هایی دانست که تنها در سفیدشهر کشت می‌شود و از مجموعه آ‌ن‌ها به‌عنوان «خربزه سفید» نام برده می‌شود.

مهدی قنایی‌مقدم، شهردار سفیدشهر و دبیر جشنواره خربزه نیز با تشکر از دکتر سید جواد ساداتی نژاد، نماینده شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل و همکاران دفتر وی، آقای طالبیان، مدیرعامل شرکت‌های اطلاعات گردشگری ایران(ساز سفر و فکر سفر)، مرتضی زمانی مدیرعامل شرکت کشت و صنعت طوبی سفیدشهر و پناهیده مدیرعامل شرکت فرش امیران، ابراز امیدواری کرد که این جشنواره گامی در جهت معرفی بیشتر سفیدشهر و خربزه سفید باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.