نمایشگاه عکس مردم‌شناسی کاشان گشایش یافت

به مناسبت فرارسیدن ۲۸ مرداد مصادف با 19 آگوست روز جهانی عکاسی* نمایش‌گاه عکس “مردم‌شناسی کاشان دهه ۴۰” در نگارخانه سهراب سپهری هتل سرای عامری کاشان گشایش یافت.

مدیر مسوول خانه عکاسان و سفید کاشان در حاشیه گشایش این نمایش‌گاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این نمایش‌گاه ۶۱ تابلو از عکس‌های ثبت شده “حسن کاشانی” از عکاسان باسابقه این شهرستان به مدت پنج روز از تاریخ ۲۸ مرداد تا یکم شهریور در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

به گفته مقامی این عکس‌ها شامل ۵۱ عکس با موضوعات چهره ها و ژست در قالب ۲۴*۳۰ و ۱۰ عکس خانوادگی در اندازه ۳۰*۶۰ از مردمان روزگار دهه ۴۰ کاشان است.

وی با اشاره به دایر‌کردن آتلیه عکاسی به سبک قدیم در کنار این نمایشگاه افزود حسن کاشانی از عکاسان باسابقه کاشان است که بیش از نیم قرن به صورت خانوادگی مشغول ثبت تصاویر مردم هستند.

این مدرس پیش‌کسوت عکاسی، با اشاره به اهمیت عکس‌های معاصر کاشان در پژوهش‌های مردم‌شناسی و جامعه‌شناسی گفت: با نگاهی به این عکس‌های سندگونه می‌توان در کنار سیر تحولات تکنولوژی دوربین‌های عکاسی تغییرات در چهره‌ها، ژست‌ها، و لباس‌های مردمان را مشاهده کرد.

مقامی برگزاری سومین سالانه عکس کاشان و ورک‌شاپ‌های عکاسی را از دیگر برنامه‌های خانه عکاسان سیاه و سفید عنوان کرد و افزود: شام‌گاه جمعه گذشته در سومین سالانه عکس که در باغ تاریخی فین برگزار شد، از زحمات “علی رادبخت” و “اصغر عطوفی‌نیا” از عکاسان پیش‌کسوت و “محمود مدرسی” گزارشگر صداو‌سیمای مرکز کاشان تجلیل به‌عمل آمد.

نمایشگاه عکس “مردم شناسی کاشان دهه ۴۰” به مدت پنج روز از ۲۸ مرداد تا اول شهریور ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در نگارخانه سهراب سپهری هتل سرای عامری ها واقع در خیابان علوی کاشان میزبان علاقه‌مندان عکاسی و دوستداران هنر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.