نمی خواهند شهر پیشرفت کند/ خواستم سرمایه گذاری کنم همکاری نکردند

چندماه قبل اخباری درخصوص انجام توافقات اولیه با یک سرمایه گذار مشکاتی برای احداث یک مجموعه تفریحی عظیم در مشکات شنیده شد اما حالا سرمایه گذار آن مجتمع تفریحی می گوید نه تنها با او همکاری نشده، بلکه خواسته های غیر منطقی از او داشته اند.

 

«علی سلمانی» سرمایه گذار پروژه تفریحی مشکات در گفتگو با مشکات آنلاین گفت در مذاکرات،  خواسته هایی مطرح شده که نفع عمومی نداشته است. سلمانی در این گفتگو حاضر نشد از افرادی که این خواسته ها را مطرح کرده اند نام ببرد.

 

این جوان سرمایه گذار مشکاتی گفت: برای عده ای مشکات مهم نیست. پیشرفت شخص برایشان مهم است. نمی خواهند مجموعه شهر پیشرفت کند درحالی که مشکات پتانسیل خوبی دارد و می شود کاری کرد که همه آبادی پیشرفت کند.

 

سلمانی تصریح کرد: سرمایه گذاری در مشکات ریسک بالایی دارد اما هدف من اقتصادی نبود. بُعد معنوی کار برایم مهم بود. پروژه ای را که می خواستیم اجرا کنیم باعث جذب گردشگر می شد و می توانست زادگاه مرا در کنار شهرهای نیاسر و قمصر مطرح کند. از طرفی باعث آبادانی منطقه و احیای کشاورزی آن می شد و برای تعدادی از جوانان منطقه هم اشتغال ایجاد می کرد.

 

سرمایه گذار مشکاتی افزود: اگر بحث درآمدی برایم مطرح بود شهرهایی با شرایط بهتر و ریسک پذیری کمتر وجود داشت؛ اما دوست داشتم دل همشهریانم و به ویژه پدر و مادرم را شاد کرده باشم؛ چرا که دائم به من تاکید می کنند که برای مشکات کاری انجام بدهم؛ اما شرایطی را برایم مطرح کردند که اگر می خواستم این زمین را در بالای شهر تهران بگیرم با چنین شرایطی روبرو نمی شدم.

 

وی با بیان اینکه «محمد تکبیرگو» شهردار سابق مشکات همکاری خوبی را با او داشته اما پس از استعفای تکبیرگو مذاکره با او متوقف شده است، خاطر نشان کرد: گفته بودم وقت دوندگی های اداری را ندارم؛ بستر مناسب را فراهم کنید من خدمت مردم را انجام می دهم و یادگاری خوبی را می گذارم. اما از یک سو افراد ناشناس به ما زنگ زدند و می گفتند اگر به اینجا بیایید آب به شما نمی دهیم. آب برای ما موضوع مهمی بود چرا که می خواستیم از منطقه «علی شیخ» لوله گذاری کنیم و یک دریاچه مصنوعی را در حاشیه اتوبان ایجاد کنیم.من می خواهم به آبادانی منطقه کمک کنم اما یک عده مقابلم می ایستند، درحالی که این بحث به همه نفع می رساند.

 

سلمانی درباره این پروژه توضیح داد: دنبال احداث یک مجموعه  مجموعه تفریحی بزرگ بودیم که حداقل نیمی از خودروهای عبوری را متوقف می کرد. دنبال ایجاد دریاچه مصنوعی و پروژه غار مصنوعی در منطقه گردشگری علی شیخ بودیم که ملبغی بالغ بر  25 میلیارد هزینه داشت و یک شرکت بزرگ آلمانی برای ساخت آن اعلام آمادگی کردند. آبی که در دریاچه جمع می شد آب مورد نیاز همه باغات مشکات را تامین می کرد. می خواستیم تمام آبهایی را که هرز می رود، در آن دریاچه جمع کنیم.

 

وی در این گفتگو از سفر تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر مشکات به قم و بازدید از مجموعه تحت مدیریتش خبر داد و گفت: به نظر می رسد که شورا دچار مشکلات داخلی است و خودشان با همدیگر همراهی لازم را ندارند.

 

سلمانی در پاسخ به این پرسش که «آیا از سرمایه گذاری در مشکات منصرف شده اید؟» گفت: من در آن شهر بزرگ شده ام و هرکجا هم بروم می گویم اهل مشکاتم. دوست دارم برای آن منطقه کاری انجام دهم. الان یک پروژه ای را در یک شهر دیگر داریم انجام می دهیم که تا پنج ماه دیگر زمان می برد. اگر واقعا بسترهای لازم را فراهم  کنند، حرفی ندارم که در مشکات سرمایه گذاری کنم.

 

وی در پاسخ به این پرسش که شنیده شده از شما خواسته اند در کنار آن مجموعه تفریحی طرح بلوار امام خمینی را اجرا کنید گفت: این درخواست را هم مطرح کردند و البته قبول کردم که پروژه بلوار را انجام دهم. کسانی یک سری توقعاتی را از من داشتند که اصلا منطقی نبود. من در طول زندگیم توکلم فقط به خدا بوده است و کارهایم را با کمک خواستن از خدا پیش برده ام نه چیز دیگری.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.