نوجوان مشکاتی، در جمع 10 قاری برتر سبک عبدالباسط

یک نوجوان مشکاتی، در جمع 10 قاری برتر مرحله نیمه نهاییِ قرائتِ سبکِ «عبدالباسط»ِ مسابقات قرآنیِ «شوق تلاوت» قرار گرفت.

 

در مرحله نیمه نهایی دومین دوره رقابت های قرآنی شوق تلاوت، «محمد علی روح پیکر»، «امیرعباس محمدی»، «محمد حسین ابن علی»، «مهدی شیخ زاده»و «محمد امین قربانی» از اعضای نوجوان «هیئت حافظان قرآن و نهج البلاغه کاشان» حضور داشتند.

 

شرکت کنندگان کاشانی در قرائت سبک قاریان نامدار،« عبدالباسط»، «شحات انور» و «مصطفی اسماعیل» با دیگر شرکت کنندگان به رقابت پرداختند.

 

«محمدعلی روپیکر» قاری مشکاتی شرکت کننده در سبک «عبدالباسط» با کسب مجموع «81.3» امتیاز در رتبه پنجم این سبک قرار گرفت.

 

طرح ملی تلاوت، طرح آموزشی در جهت کشف استعدادهای قرآنی نوجوان پسر است که در کشور با حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۹۱ آغاز شده  و در حال حاضر ۱۸ استان و ۲۳ شهر در سه سطح «ابرار ملکوت» و «طرح ملی تلاوت» فعالیت دارند.

 

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایکنا، «حسین مقدم کیا» دبیر ستاد اجرایی دومین دوره شوق تلاوت شب گذشته (95/9/25) در مراسم اختتامیه این رقابت قرآنی گفت: از سال گذشته برای اینکه برای ایجاد انگیزه بیشتر بین نوجوانان این رقابت‌ها به نام شوق تلاوت نام گذاری شد و سال گذشته ۷ استان در این طرح شرکت کردند و ۱۹ نفر از منتخبین به کربلا اعزام شدند و در حرم ائمه به اجرای برنامه پرداختند.

 

وی افزود: به خاطر جدید بودن این برنامه دومین دوره را نیز به صورت قبل برنامه ریزی شده است، این رقابت ها در سه مرحله طراحی شده و امسال ۱۵ استان بالغ بر ۱۰۰۰ نوجوان در مرحله اول و مرحله دوم نیز بالغ بر ۷۱ نفر در این رقابت شرکت کردند و در نهایت ۲۰ نوجوان منتخب این دوره، اسفندماه به کربلا اعزام می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.