«نوش‌آباد» و «اوپلیس تسیخه» گرجستان خواهرخوانده می‌شوند

نشست شورا و شهردار نوش‌آباد و بررسی خواهرخواندگی با اپلیس تسیخهکاشان فردا ـ شهردار نوش‌آباد از پیشنهاد خواهرخواندگی این شهر با «اوپلیس تسیخه» در کشور گرجستان توسط کارشناسان ستاد بازآفرینی بافت فرسوده استان اصفهان خبر داد.

به گزارش پورتال خبری کاشان، «محمود اشرفی» شام‌گاه دوشنبه ۹ مهرماه گفت: این پیشنهاد به عنوان یک فرصت مناسب برای جذب گردش‌گر به شهر نوش‌آباد و رشد و شکوفایی اقتصاد گردشگری این شهر با توجه به ظرفیت شهر زیرزمینی مطرح و در حال بررسی و پیگیری است.

اشرفی، وجه اشتراک این دو شهر و دلیل انتخاب خواهرخواندگی را وجود شهرزیرزمینی به عنوان پناه‌گاه در نوش‌آباد و همچنین زیرساخت در شهر «اوپلیس تسیخه» گرجستان به شکل مرتفع و برج‌های پناه‌گاهی برشمرد و گفت: در شهر زیرزمینی نوش‌آباد پناه‌گرفتن و دفاع در برابر دشمن زیرزمین،‌ و در شهر اپلیس تسیخه در اتاقک‌های بالای برج‌های پناه‌گاهی بوده‌است. به این شکل که تا دشمن از دیواره برج به طرف بالا حرکت می‌کرده، از بالای برج به او حمله می‌شده است.

به گفته اشرفی؛ «اوپلیس تسیخه» یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شهرهای سنگی دنیا در کشور گرجستان است که از تراشیده‌شدن صخره‌ها ایجاد شده‌است.

وی خاطرنشان ساخت: افزون بر این پیشنهاد، خواهرخواندگی در سطح ملی نیز توسط اعضای شورای شهر صالح‌آباد استان همدان به شورای شهر و شهرداری نوش‌آباد پیشنهاد شده که عملیاتی‌شدن آن در حال بررسی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.