هاشمی عالم دینیِ زمان شناس بود

مجمع روحانيون مبارز كاشان طی بيانيه ای، ارتحال آيت الله هاشمي رفسنجاني را به خانواده ايشان، علما، مجاهدان و مبارزان، و همه علاقه مندان به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تسليت گفت.

 

در بخشی از این پیام آمده است: او به معنای واقعی کلمه یک عالم دینی زمان شناس و بی شک از ارکان انقلاب و پناه محکم شخصیت‌های مبارز در دوران مبارزه با نظام استبدادی و استوانه بسیار کم نظیر در نظام جمهوری اسلامی بود . زندگی او که خود گنجینه تاریخ انقلاب و مبارزه بوده نشان دهنده ی دغدغه‌های دینی و تلاش در روشنگری برای تحقق آرمان‌های اصیل دینی و انسانی است.

 

 متن كامل بيانيه مجمع روحانیون مبارز کاشان بدين شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

ارتحال عالم ربانی مجاهد و مبارز نستوه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی (رضوان الله علیه) قلب ملت ایران را داغدار و همه علاقه مندان به اسلام و انقلاب اسلامی را در بهت و ماتم فرو برد.

 

در تاریخ ملت های مظلوم و ستمدیده همواره شخصیت‌های نادری وجود داشتند که نماد و نمونه مقاومت و پذیرش هزینه های سنگین مبارزه و استقامت بوده اند.

 

در یکصد سال اخیر مبارزات ملت ایران مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور دائمی خود توانست خود را در شمار شخصیت های اول سیاسی جهان قرار دهد .

 

او به معنای واقعی کلمه یک عالم دینی زمان شناس و بی شک از ارکان انقلاب و پناه محکم شخصیت‌های مبارز در دوران مبارزه با نظام استبدادی و استوانه بسیار کم نظیر در نظام جمهوری اسلامی بود . زندگی او که خود گنجینه تاریخ انقلاب و مبارزه بوده نشان دهنده ی دغدغه‌های دینی و تلاش در روشنگری برای تحقق آرمان‌های اصیل دینی و انسانی است.

 

تفسیر 20 جلدی قرآن او که بیشتر آن در زندان های مخوف پهلوی نوشته شده و نیز کتاب امیرکبیر و مسئله فلسطین حاکی از اندیشه دینی و مبارزه بر اساس این اندیشه می باشد.

 

در سال‌های سخت پس از انقلاب،  به ویژه سالیان دفاع مقدس و نیز دوران بازسازی تنها شخصیتی بود که قدرت تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی او در حل و مهار بحران، حرف اول را می‌زند.

 

رحلت این شخصیت بزرگ را به خاندان ایشان ، همسر مکرمه،  فرزندان، شخصیت ها، علما و مجاهدان و مبارزان و همه علاقه مندان به او تسلیت می گوییم.

 

مجمع روحانیون مبارز کاشان
٢١ ديماه ٩٥

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.