هشت طرح بهداشتی و خدماتی در نیاسر کاشان افتتاح و کلنگ‌زنی شد

هشت طرح بهداشتی و خدماتی به ارزش ۲۱ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال در بخش نیاسر کاشان به مناسبت دهه فجر در آیینی با حضور سعیدرضا جندقیان معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

فرماندار ویژه کاشان عصر دوشنبه در این آیین گفت: مرکز بهداشتی و درمانی روستای وادقان با زیر بنای ۲۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۷۰۰ مترمربع ساخته شده است.

علی‌اکبر مرتضایی‌قهرودی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای ساخت این واحد درمانی چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه کرد.

وی بیان کرد: این مرکز افزون بر ارایه خدمات پزشکی و بهداشتی برای گروه‌های هدف شامل مادران باردار، نوزادان، کودکان، نوجوانان و جوانان، میانسالان و سالمندان نسبت به خدمات دارویی، پرستاری، مبارزه با بیماری‌ها، بهداشت محیط و حرفه‌ای نیز برای قشرهای مختلف مردم اقدام می‌کند.

فرماندار ویژه کاشان با اشاره به بهره‌برداری از ایستگاه آتش‌نشانی مشهد اردهال اضافه کرد: این ایستگاه با اختصاص ۲ میلیارد ریال اعتبار از سوی دهیاری باریکرسف و غیاث‌آباد در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع در مدت ۶ ماه ساخته شد.

به گفته وی، برای راه‌اندازی صفحه‌های خورشیدی دهیاری مشهد اردهال با مساحت ۱۰۰ مترمربع، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده است.

مرتضایی‌قهرودی ادامه داد: برای ساخت و تجهیز بوستان کودک ولایت روستای ازناوه نیز ۷۳۰ میلیون ریال هزینه شده است تا کودکان این روستا با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ نفر از خدمات آن بهره‌مند شوند.

وی همچنین گفت: برای بازسازی قنات‌های معززیه روستای ارمک و دهنویه روستای وادقان یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال جهت کول‌گذاری، آواربرداری و گوم‌گذاری آنها هزینه شد.

فرماندار ویژه کاشان تشریح کرد: مجموعه پارک بزرگ سردار قاسم سلیمانی روستای غیاث‌آباد به مساحت ۲۰ هزار مترمربع با سرمایه‌گذاری پنج میلیارد ریال و یک گلخانه در روستای غیاث‌آباد به وسعت چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع و سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد ریال از دیگر طرح‌هایی بود که امروز کلنگ‌زنی شده است.

۲۲۸ طرح در حوزه‌های گوناگون با سرمایه‌گذاری نزدیک به سه هزار و ۴۴۰ میلیارد ریالی دولت و بخش خصوصی همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر در کاشان رونمایی شد.

شهرستان ۳۶۵ هزار نفری کاشان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

  • منبع :ایرنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.