هشدار زرد هواشناسی در کاشان؛ گروه‌های حساس از فعالیت‌های طولانی در فضای باز خودداری کنند

رئیس اداره هواشناسی ضمن اشاره به هشدار زرد هواشناسی در این منطقه گفت: گروه‌های حساس از فعالیت‌های طولانی در فضای باز خودداری کنند.
عباس ارغوانی ضمن اشاره به هشدار زرد هواشناسی نسبت به وضعیت جوی آب و هوای کاشان اظهار داشت: هوای کاشان در روز پنجشنبه شاهد وزش باد نسبتا شدید تا شدید است و بارش پراکنده و رگباری، رعد و برق و باد نسبتا شدید و شدید همراه با گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه اکثر مناطق دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل تحت تاثیر این وضعیت جوی است، افزود: شدت اثر آن در روز پنجشبنه قابل پیش‌بینی است و اواخر آن روز نیز به پایان می‌رسد که موجب کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا به دلیل افزایش ذرات گرد و خاک، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی و آسیب به سازه‌های موقت می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان کاشان با بیان اینکه شکسته‌شدن درختان فرسوده دور از انتظار نیست، ابراز داشت: لازم است گروه‌های حساس از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و از انجام کارهای سنگین و طولانی در فضای باز خودداری کنند و تا حد امکان در منزل بمانند.

 

وی با اشاره به اینکه شرایط جوی هوای کاشان با توجه به شاخص‌های آلایندگی در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد، گفت: کشاورزان لازم است تا نسبت به محکم کردن سازه‌های موقتی اقدام کرده و کوهنوردان نیز از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

 

ارغوانی گفت به شهروندان نیز توصیه می‌شود تا در زیر درختان فرسوده توقف نکنند، او ادامه داد: بیشترین اثر این پدیده در نواحی مرزی غرب شهرستان کاشان با استان مرکزی اردهال، خاوه و غیره است و روز پنجشنبه نیز بخش‌های برزک و قمصر و تا حدودی نیز شهر کاشان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه جاری شدن روان آب موقتی در مناطق مرتفع دور از انتظار نیست، تبیین کرد: توصیه می‌شود به منظور جلوگیری از خسارت احتمالی به محصولات کشاورزی، تمهیدات لازم را به منظور جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی در خصوص بارش تابستانی پیش‌بینی کنند.

 

منبع: تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.