هفت هکتار کوره آجرپزی محدوده شهری ابوزیدآباد تا یک ماه آینده تخریب می‌شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از آزادسازی نزدیک به 5.7 هکتار از اراضی ملی در ابوزیدآباد از توابع این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، رضا شفیعی روز دوشنبه گفت: فرد متخلفی اقدام به زدن خاکریز برای تصرف زمین در روستای حسین‌آباد از توابع ابوزیدآباد کرده بود که پس از تشکیل پرونده قضایی، حکم صادره برای آزادسازی اجرا شد.

وی با اشاره به آزادسازی 150 هکتار از زمین های کشاورزی در سال گذشته افزود: حکم قطعی تخریب هفت هکتار کوره آجرپزی در محدوده شهری منطقه ابوزیدآباد نیز گرفته شده که تا یک ماه آینده اجرا خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل بیان کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی از عامل‌های مهم در حفاظت از عرصه‌های طبیعی از سوی خود مردم است و یگان حفاظت این اداره در راستای پیشگیری از تصرف‌ها فعالیت می‌کند.

او اضافه کرد: دوستداران و همیاران طبیعت، شوراها و دهیاران روستاها در صورت مشاهده تغییر کاربری غیرمجاز و دست‌اندازی سودجویان به عرصه منابع ملی موضوع را از سامانه 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

شفیعی با تاکید بر اطلاع‌رسانی در راستای تغییر فرهنگ غلط تصرف غیرقانونی اراضی دولتی و ملی بیان کرد: افراد متخلف بر اساس حکم قضایی در کنار تخریب و قلع و قمع به علت وارد کردن خسارت به منابع ملی مشمول پرداخت جریمه می شوند.

ابوزیدآباد مرکز بخش کویرات در 30 کیلومتری مرکز شهرستان آران و بیدگل قرار دارد.
شهرستان آران و بیدگل 610 هزار هکتار وسعت دارد که 80 درصد آن را اراضی ملی تشکیل می دهد.
این شهرستان با 103 هزار نفر جمعیت در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.