هنر را سیاسی نکنید/ حقمان را مطالبه می‌کنیم

«مهدی بیابانی» دبیر کانون موسیقی دانشگاه کاشان با انتشار پیامی در کانال تلگرامی این کانون، نوشت از انتشار این مصوبه «هیچ‌گونه حرکت سیاسی» مد نظرش نبوده و تنها می‌خواسته حق این کانون را «استرداد» کند.

 

انتشار مصوبه‌ی کارگروه موسیقی دانشگاه کاشان در فضای مجازی با واکنش کاربران روبرو شده است.

 

این مصوبات با امضای «سید حسین علوی» کارشناس فرهنگی دانشگاه و «سلمان سقاحضرتی» دبیر کارگروه موسیقی به «مهدی بیابانی» ،دبیر کانون موسیقی دانشگاه  ابلاغ شده است.

 

در این مصوبات آمده تنها خانم‌هایی که متاهل هستند می‌توانند با گروه‌های موسیقی در این دانشگاه برنامه اجرا کنند.

 

بستن هدبند و در حاشیه نشستن یا نشستن در پشت سر اعضای گروه اجرا کننده موسیقی از دیگر مصوباتی بوده که با واکنش‌های زیادی روبرو شده است.

 

بر اساس اطلاعات دریافتی مشکات آنلاین حجت الاسلام امامی معاون سابق فرهنگی و عضو گروه معارف، حجت الاسلام عمو رمضان، معاون دفتر نهاد رهبری و دکتر ممتحن عضو هیات علمی دانشگاه کاشان اعضای این کارگروه سه نفره‌اند.

 

متن پیام دبیر کانون موسیقی دانشگاه کاشان بدین شرح است:

 

«جمع مستان غزل خوانيم/ همه مستان سر اندازيم، سر افرازيم/ جز اين هنر ندانيم، كه هر چه مي توانيم/ غم از دلها بر اندازيم ، براندازیم

نظر به بازتاب نامه ی ابلاغی کارگروه موسیقی دانشگاه کاشان توسط چندی از کانال ها و سایت های خبری، اینجانب بعنوان دبیر کانون موسیقی دانشگاه کاشان اعلام میدارم، هیچ مسئولیتی نسبت به برداشت های شخصی این عزیزان نداشته ام و این حرکت را مردود میدانیم، چرا که توضیحات کامل با استناد بر قانون و بدور از هیجانات شاهده، در کانال رسمی کانون موسیقی دانشگاه کاشان به اشتراک گذاشته و اشاره نموده‌ام که هیچ گونه حرکت سیاسی مد نظر بنده و اعضای این کانون نبوده است و تنها عملی جهت استرداد حق و دریافت پاسخ قانونی صورت گرفته است.خواهشمندم اعتلای هنر را سرمشق قرار داده و از سیاسی نمودن هنر و سیاست زدگی عده ای به اصطلاح طالب روشنگری پرهیز کنید.»

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.