هنوز کرونا به کاشان نرسیده است

سید علیرضا مروجی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در مصاحبه با مشکات انلاین به سوالاتی مبتنی بر ابتلای دو نفر در قم به ویروس کرونا پاسخ داد.
وی در پاسخ به این پرسش که در کاشان مورد مشکوکی از این بیماری پیدا کردید گفت: خیر آن دومورد هم هنوز قطعی نشده است، ما برای تشخصی کرونا دو مرحله آزمایش داریم؛ مرحله اول نشان میدهد که از خانواده کرونا ویروس ها هستند یا خیر و مرحله دوم ازمایش، خاص ویروس جدید هست که به آن میگویند Nکرونا 2019 یا تحت عنوان کروبید.

مرحله آزمایش تخصصی هنوز نتیجه اش نیامده ممکن است که در مرحله دوم منفی شود و آن ویروس خاص نباشد در کاشان هم که اصلا نیست.
مروجی در رابطه با میزان امادگی در برابر این ویروس
و تمهیداتی که شکل گرفته است گفت:
همه بیمارستان ها، همه امکانات و تجهیزات، آموزش پرسنل آموزش مردم و دانش اموزان در حال انجام است و سایت دانشگاه هم بستر اموزشی است. مهم ترین مورد هم همان بحث جلوگیری از انتقال از یک فرد به فرد دیگر است . اگر آزمایش این دو مورد در قم مثبت شود حدنصاب میدانیم که به شخص دیگری منتقل نمیشود که این اصل موضوع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در پاسخ به این سوال که کدام بیمارستان کاشان به عنوان بیمارستان پایه انتخاب شده است گفت:
بیمارستان بهشتی که اتاق فشار منفی در سال 88 برای انفولانزا تجهیز شد البته بیمارستان های جایگزین هم داریم که اگر اتفاقی بیفتد آن ها هم بتوانند کمک کنند که البته احتمالش کم است.
وی به عنوان توصیه خاطر نشان کرد که این که اخبار را فقط از طریق اقای جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت یا سایت های رسمی پیگیری کنند نکته دوم رعایت بهداشت دست و تنفس و دست ندادن روبوسی نکردن هنگام سرماخوردگی وشستشوی مکرر دست ها و راه های پیشگیری از انتقال به فرد دیگر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.