هیچ گونه ابتلایی به کرونا در کاشان گزارش نشده است


سیدعلیرضا مروجی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خوشبختانه با اقدامات پیشگیری و بهداشتی اتخاذ شده به وسیله دانشگاه علوم پزشکی تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر ابتلا به کرونا در منطقه کاشان گزارش نشده است، اظهار داشت: لازم است مردم هم به شایعات پخش شده در شبکه‌های مجازی اعتنا و اعتماد نکنند و هرگونه خبر را از خبرگزاری‌های رسمی دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در شرایطی اینچنینی عده‌ای دست به شایعه‌سازی میزنند، ابراز داشت: با گسترش شبکه‌های مجازی متاسفانه این شایعات با سرعت بیشتری منتشر می‌شود ولی از همشهریان و هموطنان عزیز می‌خواهیم برای دریافت اخبار موثق فقط از طریق صداوسیما و خبرگزاری‌های رسمی اقدام کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه کرونا یک بیماری واگیردار است، تصریح کرد: بهترین راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری رعایت بهداشت فردی و شستشوی دست ها به صورت مرتب در طول شبانه روز است.

وی این بیماری ویروسی را دارای قدرت سرایت بالایی دانست و خاطرنشان کرد: علائم این بیماری همانند سرماخوردگی است و فعلاً دارو یا واکسن شناخته شده‌ای برای درمان این بیماری وجود ندارد ولی با رعایت نکات و موارد بهداشت فردی به راحتی می‌توان از ابتلا به آن جلوگیری کرد.

مروجی با بیان اینکه علائم بالینی در این بیماری آب ریزش از بینی، سرفه، گلو درد، تب و احساس بیماری در فرد است، اذعان داشت: لازم است در صورتیکه اگر فردی این علائم را در خود مشاهده می کند فوراً به پزشک متخصص مراجعه کند.

وی با اشاره به اینکه لازم است هموطنان و همشهریان عزیز از هرگونه خوددرمانی و مصرف دارو بدون تجویز پزشک خودداری کنند، افزود:پوشاندن دهان و بینی در زمان سرفه و عطسه، ممانعت از لمس اعضای صورت با دست های آلوده، استفاده از ماسک،خوردن غذاهای گیاهی و سبزیجات و استعمال نکردن دخانیات از جمله مهمترین راه های جلوگیری از ابتلا به این بیماریست.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.