والدین از «محبت شرطی» به کودکان بپرهیزند

«حسن سرکار» مشاور خانواده در کارگاه «خانواده شاد و موفق»  که در کانون الزهرا برگزار شد گفت: محبت شرطی نه تنها آثار مثبتی در تربیت فرزند به همراه ندارد بلکه می تواند آفتی در روند آموزشی و تربیتی کودک به همراه داشته باشد.

 

به گزارش مشکات آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان این مشاور خانواده خاطرنشان کرد: محبت شرطی هیچگاه راهبرد مناسبی برای میل واقعی به پیشرفت برای فرزند به همراه ندارد و تصورات نادرستی را در کودک نسبت به پدرو مادر ایجاد می کند.

 

این روانشناس تأکید کرد: نثار محبت منطقی و در عین حال بدون محدودیت های کاذب، می تواند زمینه رشد فرزند را در زمینه های مختلف به خصوص عرصه تحصیل هموارتر کند.

 

سرکار همچنین توجه به خواسته های معقول فرزندان از سوی والدین را خواستار شد و بیان کرد: این به معنای تن دادن به توقعات بیش از حد فرزند نیست بلکه به مفهوم اهمیت دادن به اولویت هایی که در نظر کودکان حیاتی به نظر می رسند.

 

وی تصریح کرد: توجه به اولویت های فرزندان نخستین گام برای درک خواسته ها و ایجاد ارتباط صمیمانه با آنان است در غیر اینصورت برقراری حس اعتماد توأم با صمیمیت با کودک یا نوجوان دشوار می شود.

 

این مشاور خانواده افزایش افسردگی در جهان از جمله در قشر کودک و نوجوان را یادآور شد و نمونه هایی از تمهیدات لازم از سوی والدین برای جلوگیری از انزوا و افسردگی فرزندان را تشریح کرد.

 

 

انتهای خبر/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.