ورود گردشگران بدون راهنمای مطمئن ممنوع

شورای روستای ابیانه در نامه‌ای به فرماندار شهرستان نطنز اعلام کرده که از حضور گردشگران بدون راهنمای «مطلع و مطمئن» در این روستای تاریخی جلوگیری می‌کند.

 

این تصمیم پس از آن مطرح شد که نگار معظمی خواننده و معلم آواز، ویدوئی را از تک‌خوانی خود در ابیانه منتشر کرد.

این ویدئو توسط کاربران فضای مجازی به صورت گسترده در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

 

معظمی جمعه 27 اردیبهشت به همراه جمعی از گردشگران شیراز به ابیانه سفر کرد. او در محله «هرده» یا «پایین ده» ابیانه در جمع گردشگران به تک‌خوانی پرداخت.

 

تک‌خوانی این دختر جوان شیرازی با واکنش مسئولان استان اصفهان و شهرستان نطنز روبرو شد.

 

علی اصفهانی، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفته است پرونده تک‌خوانی این زن در دادستانی نطنز پیگیری می‌شود.

 

او گفته کسی درباره این موضوع دستگیر نشده؛ اما پرونده تشکیل شده و در دادستانی نطنز در حال پیگیری است.

 

دیروز مرتضی باصریان دادستان عمومی و انقلاب نطنز نیز تک خوانی دختر شیرازی در ابیانه را «هنچارشکنی» نامید و از احضار او خبر داد.

 

حجت‌الاسلام روح‌الله امینی امام جمعه نطنز این تک‌خوانی را «وقیحانه» نامیده و گفته است «متأسفانه در زمانی که برخی از مسئولان نظام درباره ارزش‌ها وا بدهند، افراد مفسد به عمد حرمت‌ها را در ماه مبارک رمضان می‌شکنند و وظیفه تشکلات قضایی، اداره اطلاعات و نیروی انتظامی است که به  شدت با این حرمت‌شکنی‌ها برخورد کنند.»

امام جمعه نطنز گفته وظیفه دهیار منطقه و مسئولان ابیانه بوده که از این کارهای وقیحانه جلوگیری کنند. او خواستار برخورد با شورای ابیانه شده و از آنها خواسته از این کارها جلوگیری کنند.

 اعضای شورای و دهیاری ابیانه در نامه ای به فرماندار نطنز از ممنوعیت حضور بدون راهنمای مطمئن گردشگران خبر داده‌اند.

 

در این نامه آمده است: «حرمت شکنی در روستای تاریخی ابیانه، به وسیله بعضی از گردشگران رفتار ناهنجار و خارج از عرف اجتماعی و حرکات نابخردانه آنان، موجب گریده تا شورای اسلامی ابیانه و دهیاری آن اجازه ندهند گردشگران ابیانه به ویژه کسانی که گروهی وارد این دیار می‌شوند بدون راهنمای مطلع و مطمئن در سطح روستا رفت و آمد کنند.

لذا از آن مقام محترم تقاضا دارد،  دستورات لازم را در راستای هرچه بهتر برگزار شدن این مهم برای ادارات تابع صادر فرمایند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.