تنگ شدن حصار «چهل حصاران» در روزهای سرد/بوستان‌بان‌ها با ارازل و اوباش درگیر نشوند

اکرم باقری: ورودی‌های پارک چهل حصاران کاشان در ایام غیرتعطیل زمستان بسته می‌شود و فقط نیروهای انتظامات پارک حق ورود به آن را دارند.

«ابوالفضل ساروقیان» شهردار منطقه 4 کاشان در گفت‌وگو با مشکات آنلاین گفت این طرح برای تامین امنیت پارک چهل حصاران اجرا می شود و بر اساس آن در ایام غیرتعطیل زمستان فقط نیروهای حفاظت و بوستان‌بان‌ها حق ورود به محوطه پارک را دارند.

بر اساس شنیده‌ها هفته پیش، دو نفر از پارکبانان پارک «چهل حصاران» و پارک «بزرگ شهر» در درگیری با چند تن از اراذل واوباش زخمی شدند.

پارک چهل حصاران بیرون از محدوده شهری است و در ایام سرد سال به دلیل استقبال کم شهروندان، به محل مناسبی برای سوء استفاده برخی از افراد تبدیل شده است.

ساروقیان از شهروندان کاشانی خواست در این ایام، از پارک بزرگ شهر استفاده کنند.

او گفت پارک بزرگ شهر از امکانات بیشتری برخوردار است و تعداد نیروهای شهرداری در آن بیشتر و قابل کنترل است.

شهردار منطقه 4 از بوستان‌بان‌ها هم خواست به جای درگیری با اراذل و اوباش با کلانتری تماس بگیرند تا جانشان به خطر نیفتد.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگاران مشکات آنلاین که چه راهکاری را برای محافظت از بوستان‌بان‌ها دارید گفت از عوامل کلانتری 14ناجی آباد خواسته آموزش‌های لازم را به نیروهای انتظامات منطقه4 بدهند و  درصورت بروز هر گونه مشکل، عوامل کلانتری  بوستان‌بان‌ها را یاری می‌کنند.

وی افزود: انتظامات پارک در صورتی که مورد خلاف امنیتی دیدند تنها به تذکر بسنده کنند اگر این تذکر تاثیری نداشت و به بحث امنیتی کشیده شد فقط با کلانتری تماس گرفته و محل را ترک کنند.

ساروقیان تصریح کرد در صورت هرگونه برخورد فیزیکی و بروز حادثه از سوی بوستان‌بان‎ها، شهرداری نمی‌تواند «آن گونه که لازم است» از نیروهایش حمایت کنید.

شهردار منطقه4 تلاش بوستان‌بان‌ها برای حفظ امنیت را «قابل تقدیر» دانست و گفت شرایط کاری آنان سخت است؛ اما لازمه‌ی کار مامور انتظامات مواجهه با این گونه موارد است .

او گفت شهرداری ماموران انتظامات را آموزش داده تا هنگام روبه روشدن ارازل و اوباش، به کسی آسیب و گزندی نرسد و بتوانند شرایط را هم کنترل کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.