پاسخ‌های روحانی ضعیف بود/ مطهری از طرف فراکسیون امید پیامی را برای روحانی نبرده است/ تحقیق و تفحص از دانشگاه کاشان در حالت استندبای است

محمد صالح بوجاری: «محمود صادقی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با مشکات آنلاین از پاسخ روحانی به سوال نمایندگان انتقاد کرد و گفت روحانی سیاست تنش‌زدایی میان قوا را در پیش گرفته است؛ اما با همین سیاست می‌توانست قوی‌تر پاسخ بدهد.

صادقی که صبح امروز برای سخنرانی در همایش «حق مالکیت ادبی»  به قمصر کاشان آمده بود، با بیان اینکه از پاسخ‌های رئیس جمهور قانع نشده گفت: سخنان رئیس جمهور نه از بعد اقتصادی قانع کننده بود و نه از بعد سیاسی. خوب بود که رئیس جمهور تصویر کاملی از ساختارهای اقتصادی کشور و مشکلاتی که در آن وجود دارد ارائه می کرد و بعد می گفت که سهم دولت چقدر است. کوتاهی خود را بپذیرد اما به سهم دیگران هم اشاره کند.

 

نماینده مردم تهران افزود: رئیس جمهور به هر دلیلی نخواست که حرف بزند و پیدا بود که از قبل یک تفاهم ضمنی صورت گرفته است؛ چون طراحان سوال هم خیلی با متانت و حرفه‌ای سوال پرسیدند و وارد حاشیه هم نشدند.

صادقی گفت: در مقوله ارز رئیس جمهور به صورت ضمنی یک سری مسائل را گفت اما شفاف نگفت. در دفترچه‌ای که وزرا ارائه کرده بودند پاسخ‌های دقیق‌تر و فنی‌تری وجود داشت؛ اما به هر دلیلی رئیس جمهور مصلحت ندید که حرف بزند یا استراژی او این بود.

وی در تحلیل استراتژی روحانی گفت: به نظرم استراتژی روحانی کم کردن تنش بین قوا است. البته روحانی می‌توانست بدون تنش هم حرفهایش را بزند؛ مثلا در همین بحث تحریم‌های بانکی گفت اگر مجلس موارد مربوط به شفافیت را تصویب کند موانع دولت برداشته می شود. در همین سوال هم مجلس تقریبا قانع شد. اگر بقیه را هم باز می‌کرد می‌توانست موثر باشد. پاسخ‌های او ضعیف بود. شاید به خاطر همین سیاست تنش‌زدایی اینگونه سخن گفت.

تکذیب خبر روزنامه سازندگی

نماینده تهران در واکنش به خبر منتشر شده به نقل از روزنامه سازندگی گفت:  تا آنجا که من اطلاع دارم چنین دیالوگی بین رئیس جمهور و آقای مطهری شکل نگرفته است.

ما در فراکسیون امید معمولا قبل از جلسه علنی جلسه داریم. آن روز هم جلسه داشتیم. اکثر دوستان گفتند اگر آقای رئیس جمهور همه مسائل را مطرح کنند در تصمیم‌گیری ما تاثیر می گذارد. نهایتا تصمیم‌گیری نشد و گفتند به صحن برویم ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. به صحن هم که رفتیم  من خودم از پاسخ‌های رئیس جمهور قانع نشدم.

برخی از رسانه‌ها به نقل از  روزنامه سازندگی خبر داده بودند که «علی مطهری» نماینده تهران در مجلس قبل از حضور روحانی در مجلس، با رئیس‌جمهوری دیدار داشته و از سوی فراکسیون امید به رئیس جمهور پیام داده که اگر صریح و شفاف درباره موانع و مشکلات و دست‌های پنهان در شرایط امروز سخن نگوید به پاسخ‌های او رای نمی‌دهند.

این روزنامه نوشته روحانی در پاسخ به درخواست فراکسیون امید  گفته است: «مهم نیست؛ رای ندهند.»

 

تحقیق و تفحص از دانشگاه کاشان در حالت استندبای است

«محمود صادقی» در پاسخ به پرسش خبرنگار مشکات آنلاین درباره پیگیری بحث تحقیق و تفحص از دانشگاه کاشان با لبخند گفت:  بحث‌های دانشگاه کاشان را در حالت استندبای گذاشتیم.

 

نماینده تهران در اولیل دوران نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی موضوعاتی را در فضای رسانه‌ای کشور مطرح کرد که فعالان سیاسی کاشان پیش‌تر شبیه آن سخنان را در مجادله‌های سیاسی هواداران نامزدهای انتخابات مجلس دهم شنیده بودند.

 

او وضعیت بورسیه‌ها در دانشگاه‌ کاشان را زیر سوال برد و گفت بخشی از هزینه‌‌ی بورسیه‌های این دانشگاه در سال ۹۲ در ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداها هزینه شده است.

 

بلافاصله «سید جواد ساداتی‌نژاد» نماینده‌ی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل  و رئیس پیشین دانشگاه کاشان در گفت‌وگو با خبرگزاری مجلس سخنان صادقی را رد کرد و گفت  «این صحبت تهمت بود و رای مردم را زیر سوال برد.»

او گفت که از همکارش شکایت کرده است.

اما سرانجام هر دو نماینده سکوت کردند.

صادقی سال گذشته در حاشیه نمایشگاه مطبوعات در پاسخ به همین پرسش مشکات آنلاین گفته بود فعلا اولویت‌های مهمتری وجود دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.