پاسخ مدیر دفتر روابط عمومی شرکت آبفای کاشان به یادداشت مشکات آنلاین

مدير دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفای کاشان در واکنش به یادداشت منتشر شده در پایگاه تحلیلی خبری مشکات جوابیه‌یی را برای این پایگاه ارسال کرده است که متن کامل آن منتشر می‌شود.

 

پاسخ مدیر روابط عمومی شرکت آبفای کاشان پس از انتشار این جوابیه منتشر می‌شود:

 

متن کامل جوابیه بدین شرح است:

 

«مدیر مسئول محترم پایگاه خبری تحلیلی مشکات

با سلام و تحیات

احتراماً در خصوص مطلب منتشر شده از سوی آن سایت با عنوان «تقدیر سوال برانگیز مدیر روابط عمومی آبفای کاشان» توضیحات زیر ضروری است خواهشمند است وفق قانون مطبوعات و سایت های خبری و تحلیلی نسبت به انتشار آن برای مخاطبین آن رسانه اقدام فرمایید.

لازم به ذکر است خبرهای شرکت آب و فاضلاب کاشان در دو حوزه داخلی و عمومی تدوین می گردد که خبرهای عمومی از طریق مختلف در اختیار اصحاب محترم رسانه قرار می گیرد و خبرهای داخلی صرفاً در پورتال شرکت درج می گردد و خبر مذکور نیز به‌عنوان خبر داخلی منتشر گردیده است.

« مرور و مطالعه یادداشت منتشر شده نشان از آن می دهد که نویسنده با ساختار اداری آشنایی کامل ندارد و بدون مطالعه و بررسی نسبت به تقدیر انجام گرفته از سوی «مشاور وزیر مسئول امور فرهنگی وزارت نیرو» برای مسئول امور فرهنگی شرکت آبفای کاشان اظهار نظر نموده است.

نویسنده با اندکی بررسی در می یافت که در کلیه شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور دفتری به نام «دفتر امور فرهنگی و دینی» بنیان نهاده شده است که مسئولیت پیگیری و انجام امور مربوط به مسائل فرهنگی و دینی کارکنان شرکت را به عهده داشته و سالانه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

خوشبختانه مسئول امور فرهنگی شرکت آبفای کاشان در ارزیابی‌های انجام گرفته در بین کلیه دفاتر امور فرهنگی و دینی شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور حائز «رتبه‌ی شایسته تقدیر ویژه » و دریافت لوح تقدیر گردید که افتخاری برای کاشان و شرکت آب و فاضلاب کاشان می باشد.

بحث و بررسی راجع به این که وجود دفتر امور فرهنگی در شرکت های آب و فاضلاب کشور درست است یا نادرست؛ بحث دیگر است و پایگاه مشکات آنلاین در یادداشت منتشر شده بدان نپرداخته است ولیکن اکنون که بر اساس قانون چنین دفتری برای کارکنان سازمان تعریف گردیده و انجام وظیفه می نماید موضوعی در چارچوب ساختار و تشکیلات است و فارغ از بحث و بررسی راجع به ماهیت وجودی، مغایرتی با شرح وظیفه و رسالت روابط عمومی سازمان ندارد هرچند مدیریت و مسئولیت آن بر عهده یک نفر بوده و عملکرد هر حوزه در جای خود قابل نقد و بررسی است.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب کاشان از بدو تأسیس تا کنون و به اعتراف بسیاری از اصحاب محترم رسانه، خبرنگاران و مدیران مسئول تلاش کرده است تعامل دو سویه با رسانه های شهرستان، استان و کشور برقرار نموده و از رهگذار این دوستی، رفاقت و همکاری آسیب‌ها و چالش‌های حوزه آب و فاضلاب را به اطلاع مردم و همشهریان گرانقدر رسانده و از سوی دیگر در حد بضاعت خود از کلیه رسانه‌ها حمایت نماید و نسبت به ارتقای روزافزون آنان بکوشد و اطمینان دارد که ارتقای جایگاه روابط عمومی و رسانه و به تبع آن شهرستان و منطقه در گرو همدلی و همکاری است و همچنان مقید به ادامه دادن به این تفکر ، منش و روش می‌باشد.

نتیجه همکاری های دو جانبه روابط عمومی آبفای کاشان و رسانه های محلی کسب افتخارات متوالی و متعدد در سطح استانی و ملی است که نصیب کاشان شده است که می توان کسب «رتبه برتر» در ششمین جشنواره روابط عمومی های برتر سراسر کشور و دریافت تندیس جشنواره در سال گذشته را به‌عنوان یکی از دهها افتخاری دانست که حاصل گردیده است.

روابط عمومی آبفای کاشان خود را مبری از نقص و عیب نمی‌داند ولی همه ما شهروندان شهرستان بزرگ و پهناور کاشانیم که تکیه بر تمدن غنی 7500 ساله سیلک دارد و دلمان برای ارتقای روزافزون آن می‌تپد. بیاییم به جای این که شخص مسئول را مورد نقد و آن هم گاهی غیرمنصفانه قرار دهیم عملکرد ها را ارزیابی نموده و نقد و بررسی کنیم.

متاسفانه باید گفت خبرنگاران پایگاه مشکات آنلاین و نشریه مردم کویر که با مدیر مسئولی مشترک اداره می شود تا کنون در هیچ نشست خبری شرکت آبفای کاشان شرکت نکرده اند، هیچ مطلب یا مقاله و گزارشی در خصوص خشکسالی ، بحران آب و پیامدهای آن منتشر ننموده و موارد این چنین ؛ این شائبه را تقویت می نماید که هدف انتشار چنین یادداشتی‌هایی نقد و بررسی منصفانه نیست و شاید خدای ناکرده سوءتفاهم ها و کم اطلاعی‌هاست که بر این اقدام دامن زده است.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب کاشان اعلام آمادگی می نماید نسبت به نقد و نظر در حوزه عملکرد روابط عمومی از حضور همه خبرنگاران ، صاحب نظران ، فرهیختگان و اصحاب رسانه استقبال نموده و هر مطلبی را که در جهت کاهش پیامدهای ناشی از بحران آب و خشکسالی باشد حمایت نماید. »

 

عباسعلي كحال
مدير دفتر روابط عمومي و آموزش همگانی

1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    آقای کهال از کسانی است که در برنامه ترویج فرهنگ قرآن سالهاست زحمت می کشند ودر مباحث مربوط به فرهنگ سازی استفده بهینه از آب نیز تلاشهای موثری داشته اند اعدلو هو اقرب للتقوی . رضا خرمی مشکانی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.