پایگاه‌های اینترنتی اغلب سازمان‌های رسمی کاشان به‌روز نیست

به استثنا پایگاه اینترنتی نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، اغلب سایت‌ها، پایگاه‌های اینترنتی و پورتال‌های خبری اداره‌ها و سازمان‌های سیاسی و اجرایی کاشان به روز نیست.

اگر چه با وجود شبکه‌های اجتماعی اخبار و اطلاعیه‌های این نهادها و سازمان‌ها در کسری از دقیقه روی فضای سایبر به اطلاع شهروندان می‌رسد، اما فلسفه پایگاه‌های اینترنتی، پورتال‌‌های خبری و وب‌سایت‌ها تعریفی به مراتب گسترده‌تر از یک اطلاع‌رسانی معمولی دارد و این پایگاه‌ها علاوه بر آن‌که بینادی‌ترین زیرساخت دولت الکترونیک را تشکیل می‌دهند، منبع و محل رجوع روزها و ماه‌ها و سال‌های دیگر برای اخبار و اطلاعات این اداره‌ها برای تحقیقات و در حقیقت نقشه راه آینده شهر باید باشند.

به عنوان مثال آخرین و جدیدترین خبر بروزرسانی شده در سایت شورای شهر کاشان، پیام تسلیت رئیس شورا به‌مناسبت زلزله در کرمانشاه است که دستکم نیم سال از آن اتفاق و واقعه گذشته و در این مدت هزاران اتفاق در شورای شهر کاشان افتاده که در سایت این نهاد اجتماعی بارگزاری و بروزرسانی نشده است.سایت های اینترنتی اداره‌های کاشان به‌روز نیست

فقدان چنین بروزرسانی‌هایی در آینده به‌شدت کار بررسی‌های آماری و آرشیوی را در شهر با مشکل مواجه خواهد کرد.

باعث تاسف بسیار است، در حالی که «بایگانی» بیش از چند قرن است که در دنیا به یک مهارت و تخصص با وسواس و دقت زیاد تبدیل شده، ما در شهرمان از گذشته یک بایگانی کاغذی درست هم نداریم.

اما می‌توان با سروسامان دادن به بایگانی دقیق و به‌روز پایگاه‌های اینترنتی از همین الان دستکم جلوی زیان‌های آینده را گرفت.

1 نظر
  1. سید امیرحسین می گوید

    ضمن تشکر از اشاره بجا و خوب تان به این مشکل، بهتر بود تعداد بیشتری از وب سایتهای ادارات کاشان را در این یادداشت ذکر می کردید تا تصویر بهتری از مطلب در ذهن مخاطب جایگزین شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.