پرونده 10 واحد آلاینده آران و بیدگل به مراجع قضایی ارجاع شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل از ارجاع 10 پرونده واحدهای آلاینده زیست محیطی این شهرستان در سه ماه نخست امسال به مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش ایرنا، «الهیار دولتخواه» دوشنبه ۱۱ تیرماه به خبرنگاران گفت: این واحدهای آلاینده در مهلت مقرر نسبت به رفع آلودگی اقدام نکرده بودند که با اعلام جرم و تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند تا اقدام مقتضی برای تعطیلی آن‌ها صورت گیرد.

وی با بیان این‌که بیشتر واحدهای آلاینده کوره‌های آجرپزی هستند، افزود: در این مدت یک واحد صنعتی رنگ‌رزی نیز به‌علت توجه‌نکردن به اخطارها و برطرف‌نکردن مشکلات زیست محیطی با حکم قضایی تعطیل شد.

دولتخواه تاکید کرد: بر اساس مواد 14، 15 و 16 قانون کاهش آلودگی هوا و همچنین اصل 50 قانون اساسی با هدف حفظ حقوق شهروندی و سلامت مردم با صنایع آلاینده برخورد خواهد شد.

وی همچنین از تکمیل ظرفیت چاله زباله این شهرستان خبر داد و گفت: دفن روزانه بیش از 200 تن زباله‌های شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل موجب نگرانی‌های زیست‌محیطی در این منطقه شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل، وضعیت این چاله زباله به وسعت 140 هکتار را مطلوب ندانست و افزود: اخطارهای لازم از سوی این اداره داده‌شده تا مکان دیگر برای دفن زباله‌ها جانمایی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.